Golfstore vill växa – etablerar ny säljavdelning

Kedjan Golfstore sjösätter en ny försäljningsavdelning för att ge butiksledet mer och bättre stöd under 2021 och framåt.


Golfstore vill växa – etablerar ny säljavdelning
Johan Thellmark kommer leda den nya säljavdelningen.

Golfen är en av boomsporterna under pandemiperioden, som både har lockat nya utövare och fått många gamla utövare att återupptäcka golfen igen. År 2020 var ett rekordår för många aktörer inom golfbranschen,  
Golfstore väljer nu att etablera en ny försäljningsavdelning för att ge butiksledet mer och bättre stöd under 2021 och framåt.    
Målet är att öka lönsamheten för nuvarande medlemmar, men även att växa som kedja. Försäljningsavdelningen ska stärka relationerna och jobba aktivt tillsammans med medlemmarna, men också ansvara för utbildning, rekrytering och expansion. Avdelningen kommer även att utveckla Golfstores grundkoncept och service, samt ta fram vad de kallar ”ett modernt butikskoncept”.

Den nya avdelningen kommer att ledas av Johan Thellmark, som förutom vd även blir försäljningschef. Till sin hjälp kommer han att ha två regionchefer: Gustaf Hansson för Norden (Sverige, Danmark och Norge) och Björn Renée för Tyskland, Holland och Österrike. Båda kommer från den egna organisationen.
– Det är en styrka för oss att finnas i sex olika länder eftersom det ger oss större inköpsvolymer. Samtidigt är det en utmaning när marknaderna har olika förutsättningar och befinner sig i olika mognadsfaser. Vi måste ”think global – act local” och därför är det viktigt att ha två olika regionchefer som ser till att vi anpassar våra tjänster till varje marknadsbehov, utan att tappa vårt helhetstänk, våra gemensamma mål och våra visioner, säger Johan Thellmark, i ett pressmeddelande.