Stadium talar till våra känslor i ny breddkampanj

Stadium talar till våra känslor i ny breddkampanj

I samband med att det gått ett år sedan pandemin slog till, lanserar Stadium en bred kampanj som ska tala till kundernas känslor och ge en mer emotionell koppling till varumärket. Här kan du se den!

Publicerad

Träning och fysisk aktivitet i stort har haft en enorm betydelse i många svenskars liv under det isolerade coronaåret 2020 och även nu under 2021. Stadium ställer sig frågan, i en ny kampanj, om vi verkligen har tackat träningen för det?  
Kampanjen lanseras idag, den 18 mars, och går brett i alla kanaler som teve och utomhusannonsering på utvalda platser i Sverige, men även i form av en muralmålning på en husvägg på vältrafikerade Långholmsgatan i Hornstull, Stockholm. Teamet bakom kampanjen förklarar:
– När vi tänkte på hur folk mått under det här upp- och nervända året slog det oss att träningen har varit en otroligt viktig grundpelare och en livsviktig rutin att hålla i för många. Träningen har för många varit ett sätt att hålla humöret uppe, få en frizon från partner och familj och en paus från hemmakontoret, säger Alexandra Arvidson, copywriter och creative på Stadium, i ett pressmeddelande.
– Därför kändes det naturligt att landa i en kampanj som hyllar träningen och tackar den som om den vore en person som hjälpt oss under den här tuffa, långa tiden under 2020 och nu även in under 2021. Träningen är och kommer alltid förbli viktig för människan, fortsätter hon. 

Stadium har även inlett ett samarbete med psykologen Björn Hedensjö som kommer lära Stadiums publik mer om psykologi och träning och vad man kan göra för att hålla igång sina nyfunna vanor. Samarbetet kommer bland annat höras i ett 30 minuter långt specialavsnitt av podcasten Dumma Människor och kunna följas på Stadiums Instagramkonto. De har även kopplat ett antal "influencers" till kampanjen som Julia Frändfors och Kakan Hermansson.
– Sportdetaljhandeln i Sverige har en tradition av att vara väldigt pris- och produktfokuserad. Nu vill vi ta steget och bli mer emotionella i våra större projekt. Stadium är på en resa varumärkesmässigt och i år vill vi skruva upp ambitionsnivån ytterligare med en 360-kampanj som kommer kunna leva bra mycket längre än de korta kommunikationsfönster vi vanligtvis brukar jobba med. Under året som gått har vi även utformat nya förutsättningar för våra kunder att vara aktiva. Nu senast med Nike och Northvolt när vi skapade det upplysta utegymmet Force Of Nature som vi livestreamade träning ifrån med några av Sveriges mest intressanta träningsprofiler just nu, berättar Pino Roscigno, commercial & brand director på Stadium.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

59 kommentarer

Mboi: @Micke jag famlar i mörkret tyvärr. Kanske tvättmaskinstillverkare tvingas bygga in microfiberuppsamlande filter längre fram, och vi lär oss stänga loopen effektivare även för blandfiber så som...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206