Montana Sport ny distributör för No More Boots

Montana Sport ny distributör för No More Boots

Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.

Publicerad

Svenska innovationsföretaget No More Boots går vidare med att få ut sin uppfinning SkiClicker över världen. SkiClickern gör det möjligt att justera alpinbindningar utan att behöva använda pjäxan – vilket underlättar betydligt för alla skidshoppar med uthyrning och de som arbetar i butiksnätet med alpin skidutrustning (bland andra Stadium använder sig av konceptet). Nu kuggar tyska distributören Montana i maskineriet och ska hjälpa No More Boots med distributionen, för att nå en större bredd av skidbutiker på fler marknader.

Andreas Persson, försäljningschef på No More Boots.

Kommer ni själva att släppa distributionen helt nu?
– Avtalet med Montana innebär att de kommer att sälja globalt, förutom Sverige där bolaget (No More Boots, reds anm) behåller försäljningen i egen regi.  Så vi kommer ha flera olika distributörer på samma marknader för att på så vis nå ut till alla tänkbara kunder, säger Andreas Persson, försäljningschef på No More Boots, till Sportfack.
Idag är det långt ifrån fult att hyra sin utrustning för dagarna i skidbacken (om det nånsin varit det), det ligger snarare i tiden att hyra istället för att köpa. Men alla åkare och familjer som stått och väntat i en bastusvettig skidshop på att få hjälp vet att varje extra minut prövar tålamodet. Och just tidsfaktorn verkar vara en allt viktigare pusselbit i hyrsystemet.
– Trenderna på marknaden för skiduthyrning visar att skidåkare efterfrågar en enkel skiduthyrningsprocess. Genom att ersätta skidpjäxorna för att göra nödvändiga justeringar blir SkiClickern ett smart val som ligger i tiden, menar Andreas Persson

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206