1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Huski Wear är en svensk utvecklare av sportkonfektion.
Huski Wear har tecknat ett samarbete med skicrosslandslaget som kommande vinter tränar och tävlar i konfektion utvecklat av det nystartade svenska varumräket.
Det händer mycket kring Huski Wear som Sportfack skrev om tidigare under hösten. Nu satsar bolaget vidare på att synas ännu mer i Sverige med ett nysignat avtal med ett av de mest framgångsrika svenska alpina landslagen på senare år. Säsongen 20/21 kommer Ski Team Sweden skicross att träna och tävla i kläder från Huski Wear.
Utvecklingen av plaggen har skett mellan Huski Wear, Ski Team Sweden skicross samt olympiske mästaren André Myhrer. Feedback från åkarna under årets säsong blir en viktig del i utvecklingsprocessen för kommande års kollektion, säger Huski Wear i ett pressmeddelande.
– Att vi i princip från start kan driva produktutvecklingen tillsammans med ett av världens bästa landslag som lever vår affärsidé borgar för att vi kan utveckla bekväma och funktionella kläder, kläder som professionella skidåkare ska leva i till, från och på destinationen. I samarbetet vill vi så klart vara med och bidra till att landslaget når sina mål, men också stötta utvecklingen av svensk ungdomsskidåkning i bredare perspektiv, säger Magnus Liljeblad på Huski Wear.
Huski Wear må vara ett nytt varumärke. Samtdigt har trion bakom varumärket decennier av erfarenhet från klädbranschen. Lena Claesson har ett gediget track record från en rad internationella företag inom möbler och kläder. Hon är specialist på Design & Production Management, CR och People Performance Management. Lena har ett förflutet som Design & Product Director på Peak Performance.
Magnus Liljeblad har över 20 års branscherfarenhet från strategiska roller inom skid-, sport- och textilindustrin. Han är stolt innehavare av sju SM-guld i segling och har även han ett förflutet på Peak Performance. Magnus har tidigare varit vd på Sportmanship AB, distributörer till bland annat Völkl och Marker Alpine EQ (Sverige), och på Henri-Lloyd (hela världen).
Jonas Olsson är den som står för kreativitet och produktutveckling. Han är en av de mest belönade kläddesignerna med fokus på skidor, segling och outdoor. Jonas är hjärnan bakom en lång rad försäljningssuccéer och har haft huvudansvaret för all design och produktutveckling på Peak Performance och Henri LLoyd, vilket har resulterat i flertalet ISPO- och Best Sailing Gear-utmärkelser.
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Det minskade antalet kunder inom den fysiska butikshandeln under pandemin har gjort att stölderna har minskat kraftigt. Det visar Svensk Handels senaste Trygghetsbarometer.
År 2020 var ett gastkramande år som till stor del präglades av coronavirusets framfart. Effekterna för handeln slog åt alla håll, både upp och ner. Samtidigt fick vissa sporter rekordmånga utövare. Vi listar 10 trender från året som gått, varav flera kommer göra avtryck även 2021.
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Året började utmanande för norska Aclima, men slutade med en omsättningsökning på 20 procent. Nu har de använt sina nya kunskaper för att ta fram en balaklava, riktad till de alpina skidturisterna.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!
Samma här. Vad händer med er korrekturläsning? Finner tre fel direkt när man läser.....
Hej Nicklas! Tack för påpekandet. Vi har korrekturläsning av tidningen före tryck, men dock inte på webbartiklarna, eftersom vi oftast vill ha ut dem på kort varsel. Här sker korrläsningen fortlöpande av respektive reporter som lägger ut. Och ibland så går det kanske lite för snabbt i en iver att lägga ut artiklarna fort, av nyhetsskäl och för att ge er läsare snabb information. Fördelen på webben är att det går att rätta till i efterhand. Mvh Sportfack
@Nicolas-det var tråkigt att Sportfack valde och ta bort @Mattias Björklunds svar på @Nicklas andra inlägg om att "hävda sin rätt" att påtala sina subjektiva ståndpunkter kring stavfel i ovan nämnda artikel.
Deras agitation visar ännu en gång att medieforskningens evidens om "de skygga" i sociala medier agerar åsiktspoliser med hög grad av intolerans. Hög tid att förnya ert kommentarsfält ?
Censur på sportfack? Ja men så säger jag upp min prenumeration på sportfack. Det är tråkigt att ni beter er så här Sportfack. Jag i frågar sätter min rätt att klaga på ett inlägg från en av era frilansjournalister och ni censurerar hans inlägg och mitt svar? Dålig stil tycker jag.
För övrigt är det fortfarande inte rättat i ovanstående artikel.
Lars Samuelsson
Jag missade svaret till mitt andra inlägg och ser att Mattias första inlägg oxå är borttaget? Vad stod det i det inlägget?
@Nicklas- det är svårt att återge då Inlägget var väldigt långt men i korta ordalag så ifrågasattes ditt humankapital samt om det går dåligt för dig i den verksamhet du arbetar i.
För hela inlägget så är det nog bättre att du vänder direkt till Mattias på Sportfack.
Deras IP-jurist lär göra deg iaf.
https://www.huskyeu.eu/
https://www.husky-wear.com/
https://huskyclothing.co/
https://huskiwear.com/
https://huskyfashions.com/
https://husky-fashion.de/shop/