Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF

Outdoorkedjan Addnature skänker tre procent av sin försäljning i outletdelen online mellan 24-27 april, till Svenska Turistföreningen.


Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF
Martin Netinder, vd Addnature.

STF, som har tvingats stänga ner alla sina fjällstugor under virusvågen drabbas – precis som så många andra – ekonomiskt av coronavirusets effekter. Outdoorkedjan Addnature har bestämt sig för att donera 50 000 kronor och även ge en del av sin onlineförsäljning (3 procent) från outletdelen under perioden 24/4-midnatt 27/4 till organisationen.  
– Naturen är den plats vi och våra kunder älskar och inspireras av. STF och dess eldsjälar är väldigt viktiga för att göra denna natur tillgänglig. Genom att tillsammans med våra kunder finansiellt stödja deras verksamhet, vill vi göra det möjligt för fler att upptäcka och uppleva svensk natur. Nu, och i framtiden, säger den nytillträdde Addnature-vd:n Martin Netinder, i ett pressmeddelande.
De senaste åren har Addnature etablerat sig i Europa genom samgåendet med tyska Internetstores och gått mer och mer in på cykel under namnet Bikester. Nu senast under våren genom att slå upp dörrarna till den första fysiska Bikester-butiken, i Nacka (som Sportfack har rapporterat om tidigare).