Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF

Foto: Nicolas Jändel

Addnature ger tre procent av sin försäljning till STF

Outdoorkedjan Addnature skänker tre procent av sin försäljning i outletdelen online mellan 24-27 april, till Svenska Turistföreningen.

Publicerad

Martin Netinder, vd Addnature.

STF, som har tvingats stänga ner alla sina fjällstugor under virusvågen drabbas - precis som så många andra - ekonomiskt av coronavirusets effekter. Outdoorkedjan Addnature har bestämt sig för att donera 50 000 kronor och även ge en del av sin onlineförsäljning (3 procent) från outletdelen under perioden 24/4-midnatt 27/4 till organisationen.  
– Naturen är den plats vi och våra kunder älskar och inspireras av. STF och dess eldsjälar är väldigt viktiga för att göra denna natur tillgänglig. Genom att tillsammans med våra kunder finansiellt stödja deras verksamhet, vill vi göra det möjligt för fler att upptäcka och uppleva svensk natur. Nu, och i framtiden, säger den nytillträdde Addnature-vd:n Martin Netinder, i ett pressmeddelande.
De senaste åren har Addnature etablerat sig i Europa genom samgåendet med tyska Internetstores och gått mer och mer in på cykel under namnet Bikester. Nu senast under våren genom att slå upp dörrarna till den första fysiska Bikester-butiken, i Nacka (som Sportfack har rapporterat om tidigare).

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206