Granitbiten och Marmot går skilda vägar

Granitbiten och Marmot går skilda vägar

Under nära 20 år har Granitbiten varit distributör och marknadsföringsaktör för Marmots produkter i Sverige. Nu avslutas samarbetet.

Publicerad

Efter 19 år tillsammans har svenska stockholmsbaserade distributören Granitbiten och Marmot beslutat att gå skilda vägar. Förändringen gäller från och med 11 mars.
– Under många år har Granitbiten fokuserat på att få varumärket till den position vi för närvarande har på den svenska och danska marknaden. Vi vill tacka hela Granitbiten-teamet för det hårda arbete de gjort genom åren och vi önskar dem lycka till i framtiden, säger Jan Schapmann, kommersiell chef för Marmot Europé, i ett pressmeddelande.
– Det här ger oss möjlighet att serva denna marknad direkt och som varumärke komma ännu närmare våra kunder, fortsätter han.

Marmots nya Warm Cube-teknik presenterades på senaste Ispomässan.

Marmot har nu inlett rekryteringsprocessen med att anställa en försäljningschef för Sverige och Danmark.
– Vi har haft många fantastiska år med Marmot och det har varit både spännande och stimulerande att vara del av att bygga ett varumärke till den position och storlek Marmot har idag. Vi önskar Marmot fortsatt framgång, säger Thomas Breding från Granitbiten.
Från och med nu övertar Marmot, som ägs av Newell Brands, all försäljning och kundservice för varumärket i Sverige och Danmark.

On
Off

11 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206