New Balance vill få oss att fånga dagen

New Balance vill få oss att fånga dagen

New Balance lanserar i dagarna kampanjen We got now, en sorts påminnelse om att fånga dagen. Som dragplåster och frontman har de kontrakterat basketstjärnan Kawhi Leonard.

Publicerad

Kawhi Leonard är en av NBA-cirkusens stora stjärnor,

Från och med nu drar New Balance igång sin varumärkeskampanj We got now. Kampanjen innefattar såväl filmer som annonsbudskap. Enligt ett pressmeddelande vill New Balance driva idrotten framåt med hjälp av starka personligheter som går sin egen väg, som small forward-spelaren Kawhi Leonard, som i dagsläget har ett treårskontrakt med Los Angeles Clippers värt 103 miljoner dollar, enligt Wikipedia.
All star-spelaren och NBA-vinnaren Leonard är känd för att gå sin egen väg och New Balance "snodde" spelaren från Nike 2018 – ett samarbete som, enligt Forbes, slutade med att Leonard stämde Nike efter ett upphovsrättsbråk.  
Den internationella kampanjen ingår i New Balance´ mer övergripande "independent-resa" som syftar till att inspirera världens idrottsintresserade att ta vara på sitt eget "nu" på sitt eget högst personliga sätt. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206