Pelle P plockar skräp ihop med Ocean Crusaders

Foto: Leonid Danilov / Pexels

Pelle P plockar skräp ihop med Ocean Crusaders

Sportkedjan Pelle P inleder ett samarbete med organisationen Ocean Crusaders, som plockar plastskräp längs kusten. Under den här veckan donerar butikskedjan en del av sin butiksförsäljning till organisationen.

Publicerad

Den här veckan kör Sportkedjan Pelle P "Ocean Week" fram till den 1:a december. Totalt går 20 procent av försäljningsintäkterna till miljöorganisationen Ocean Crusaders arbete.
– Eftersom naturen och framförallt havet är en så stor del av vad varumärket är uppbyggt kring är vi väldigt glada över vårt nya samarbete med Ocean Crusaders. Extra kul är att detta initiativ har växt fram från det engagemang kring miljöfrågor som framför allt våra yngre medarbetare visat samt att vår "True Friend" Helen Alfredsson är med och stöttar satsningen, säger Cecilia Petterson, CEO, designer och grundare av Pelle P.
Personalen på Pelle P har tillsammans med ex-golfproffset Helen Alfredsson själva gett sig ut för att plocka skräp längs västkusten.  
– Vi är otroligt glada och stolta att jobba tillsammans med Pelle P och förhoppningsvis leder detta samarbete till att fler företag och personer vill engagera sig för ett renare hav, säger Maja Lidsheim-Haak medgrundare Ocean Crusaders.
Pelle P är ett svenskt varumärke som designar och utvecklade kollektioner inom funktions- och sportmode, bland annat för segling, skidåkning och golf. Designen är inspirerad av seglarlegendaren och formgivaren Pelle Pettersons livsstil och prestationer som idrottsman.

 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Polyver spelar högt – satsar allt på nya stövelmodellen

1 kommentar

Theo: Närproducerat är som ljuv musik ☺️

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206