The North Face gör väskor av gamla tält

The North Face gör väskor av gamla tält

Projektet är ett colab med brittiska varumärket Raeburn och syftet är att sätta strålkastarljuset på ämnet hållbarhet.

Publicerad

Kollektionen lanseras i The North Face´s Urban Exploration-butik på Carnaby Street och innefattar tre olika väskmodeller som alla har varianter av Raeburns designikoniska "Reduced, Reused, Recycled, Raeburn"-band. Mottot är att reducera avfall och producera den högsta kvaliteten produkter på det mest hållbara sättet. Varje väska är helt unik, både i färg och detaljer, beroende på vilket tält det är som används från The North Face-kollektionen.
Darren Shooter, designansvarig hos The North Face EMEA, säger:
– Det är bra att ha samarbetat med en så ansedd designer som delar samma mål som The North Face. Genom att använda produkter vi redan har, kan vi begränsa behovet till att skapa mer engångsmaterial och reducera enskilt avfall.
Och Christopher Raeburn svarar, i ett pressmeddelande:
– The North Face har varit en inspirerande global rörelse av utforskning och konservering i över 50 år och vi kan inte vara mer stolta över att få samarbeta på detta speciella projekt, att få stämpla Raeburn på och transformera stora tält till unika väskor. Hos Raeburn är vi motiverade till att samarbeta med varumärken, andra designers och individer för att driva positiv förändring i industin. Det har varit fantastiskt att få arbeta sida vid sida med det talangfulla teamet hos The North Face som har hjälpt projektet att komma till liv.

En av de nya väskmodellerna i återvunnet tältmaterial.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Polyver spelar högt – satsar allt på nya stövelmodellen

1 kommentar

Theo: Närproducerat är som ljuv musik ☺️

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206