Playground tar hand om Skullcandy i Norden

Danska Playground Ditribution har framgångsrikt rattat hörlursmärket Skullcandy i Danmark och nu har de fått ansvar för märket i hela Skandinavien.

Skullcandy var ett av de första företagen som gjorde hörlurar coola. Idag är de det mest sålda hörlursmärket i USA men har inte riktigt lyckats få till det i Sverige. Däremot har det gått bra i Danmark och därför har den danska distributören Playground Distribution fått ansvar även för Sverige och Norge.

– Vi ser verkligen fram emot att utöka vårt samarbete med Skullcandy, säger Anders Bjørndahl, vd för Playground Distribution. Playgrounds modell har alltid varit att investera i och bygga varumärken genom vår 360° sätt att närma oss distribution. Å ena sidan aktiverar vi Skullcandys varumärke lokalt genom vårt team av sponsrade atleter, på evenemang och med videoproduktioner för sociala medier och PR. Å andra sidan arbetar vi med detaljhandlare för att driva kundflöde och säljfrekvens via clinics, butiksmaterial och skräddarsydda aktiveringskampanjer. Dessa är de aktiviteter som skiljer oss från andra distributörer. Dessutom arbetar vi bara med märken och produkter som vi verkligen brinner för och Skullcandy är ett utmärkt exempel på detta.

 

Playground tar hand om Skullcandy i Norden
Skullcandy satsar stort på trådlösa hörlurar för sport.

Skullcandy kommer från brädsporterna skateboard och snowboard och de vill fortsätta att förknippas med sport och ha sporthandeln som en av försäljningskanalerna. Inriktningen på sport syns även i några av de nya produkterna där trådlösa hörlurar är en viktig del. Genom att slopa sladden till mobilen blir det enklare att lyssna till musik under löprundan, skateboardåkningen eller på golfbanan.

Playground tar hand om Skullcandy i Norden
Skullcandy har sina rötter i brädsporterna skateboard och snowboard.