Silva stärker i Norge

Silva stärker i Norge

Publicerad

Svenska Silva tar över sin distribution i Norge. Detta för att bli effektivare och bli ännu bättre mot butikerna. Företaget vill i framtiden fortsätta att stärka sin position på den nordiska marknaden.

I snart 20 år har Silva skött den norska marknaden via sin distributör, Silva Norge. Att moderbolaget nu tar över distributionen av sina produkter betyder inte att företaget varit missnöjd med hur försäljningen har skötts.

- Nej, vi är inte missnöjda. Det handlar om att vi vill göra vårt varumärke ännu starkare i Norge. När vi själva sköter om distributionen kan vi lägga all fokus på Silvas produkter på den norska marknaden. Med förändringen inkluderar vi nu Norge i vår hemmamarknad på ett naturligt sätt, säger Patrik Elfwing, vd på Silva.

Förändringen innebär att Silva fortsätter att arbeta i Norge med i stort sett med samma säljkår. De är viktigt att ha säljare som redan jobbat med varumärket, som är etablerade och som känner den norska marknaden. För de norska butikerna kommer förändringen därför inte att betyda någon större omställning.

På Silva är den långsiktiga strategin att ta själv hand om den nordiska marknaden. Men situationen i Finland kommer inte att förändras inom överskådlig tid.

- Just nu är vi väldigt nöjda med vår distribution och planerar inga förändringar där. På sikt tror jag däremot att vi kan öka kraftigt på den finländska markanden. Det finns det potential till, säger Patrik Elfwing.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Full sula framåt för Vibram

1 kommentar

Sture Erkselius: Kan man köpa Vibramsulor till CrispiHunter kängor i Sverige och låta en lokal skomakare sula om dom eller måste dom skickas till Italien för omsulning ?

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206