Cykelservice hem till dörren tredubblar

Ingenting behöver vara som det alltid har varit. Wanda håller just nu på att förändra cykelservicen genom att hämta och lämna cyklar till dörren.

Wanda Sverige är ett teknik- och logistikföretag som har för avsikt att förenkla livet för människor i städer, som kanske inte har så stora utrymmen.
Som en del av detta har man lanserat sin egen cykelservice, vilket innebär att man som konsument lämnar sin cykel vid dörren – och får tillbaka den till samma plats men då nyservad.

Kaj Jones är Operations Director på Wanda Sverige. Han förklarar att man snabbt svämmades över av cyklar och fick skala upp verksamheten. I Norge har antalet servicar ökat med 300 procent jämfört med förra året trots att vi bara är i maj. Och den svenska marknaden ligger inte långt efter i antalet servade hojar, trots att tjänsten är ny i Sverige för i år.
– Tjänster inom alla segment måste anpassa sig efter de branscher som ligger i framkant med logistiken. Vi vill möta konsumenternas förväntningar om hemleverans och ypperlig servicee. Och det har visat sig vara ett framgångskoncept, säger Ida Barth Thomassen, Nordics director Wanda.

Tjänsten är simpel. Man skapar ett konto hos företaget, väljer tjänsten cykelservice och bokar upphämtning samt återlämning till dörren. All transport av cyklarna är eldriven och i dagsläget finns tjänsten endast i Stockholm. Cykelservice möjliggörs tillsammans med XXL, som tar emot och servar cyklarna Wanda hämtar.

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="29724" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]