Asics och Stadium samarbetar med Clara Henry

Stadium och Asics gör en influencersatsning. Det närmaste året har de tecknat avtal med ultralöparen Clara Henry.

Influencern, komikern, programledaren och författaren Clara Henry är verkligen en mångsysslande person. Förutom sina engagemang i mediabranschen så är hon dessutom idrottare. Nu har hon fått nya sponsorer, sedan hon tecknat samarbetsavtal som ambassadör för Stadium och Asics.

– Vi är stolta och glada över att få möjlighet att inspirera fler människor att använda träningen för att stärka sitt fysiska och psykiska välmående tillsammans med Clara Henry, säger Niklas Hedborn, Marketing Manager på Asics Nordics, i ett pressmeddelande.

Planen är att samarbetet ska sträcka sig ett år fram över, där Clara Henry ska delta under olika marknadsföringsevent för att inspirera till löpning.

– Det känns så himla viktigt att inspirera till rörelse och därför känns mitt samarbete med ASICS och Stadium helt makalöst roligt. Vi tre är en perfekt treenighet, med precis samma syn på träning och hälsa – det vill säga att det handlar om samhörighet och glädje men också en förutsättning för god psykisk och fysisk hälsa, säger Clara Henry i pressmeddelandet.

Clara Henry har en lång historia som idrottare och under pandemin började hon träna ultralöpning. Hon har kört Vasaloppet och sprungit flera maratonlopp. I slutet av juli korsade hon Öland i ett löpäventyr på 16 mil, till förmån för Unicef. Hon är en stark förespråkare av löpning och träning som en nyckel till bättre psykisk hälsa, något som enligt båda företagen går hand i hand med deras filosofi.

– Vi på Stadium drivs av att få så många människor som möjligt till en mer aktiv livsstil som vi menar ger en högre livskvalitet för de allra flesta. En övertygelse som vi delar med ASICS i vårt kunderbjudande och som ligger till grund för det här samarbetet med att inspirera Sverige till rörelse, säger Stadiums Commercial & Brand Director, Pino Roscigno.