Asics nya globala kampanj visar löpningens positiva mentala effekt

Asics sjösatte under januari månad en global kampanj som visar på löpningens positiva mentala effekter. Sloganen är ”Sport Releases More Than Just Sweat.”

Årets kampanj bygger på samma tema som fjolårets nämligen att löpning inte bara förbättrar den fysiska hälsan utan att regelbunden löpning också frigör negativ energi och negativa tankar. Budskapet passar dessutom perfekt in i akroymen ASICS som står för ”Anima sana in corpore sano”, vilket är latin och betyder ”En sund själ i en sund kropp”. 

Annonserna visar hur negativa ord som stress, rädsla, tvivel och oro formligen flyger av kroppen under ett löppass eller annan träning. Kampanjen kommer att gå både som tryckta annonser och som TV-reklam på Eurosport.

Relaterat företag i Sportregistret

  • ASICS Sverige AB

    ASICS Sverige AB säljer och marknadsför ASICS, ASICS Tiger och Onitsuka Tiger i Sverige.

    ASICS - Anima Sana In Corpore Sano, betyder “en sund själ i en sund kropp.” Det är en gammal latinsk fras som ASICS namn härstammar från och är fortfarande den grundläggande plattform som varumärket bygger på. Företaget startades i Kobe, Japan, 1949 av Kihachiro Onitsuka och är nu en ledande designer och tillverkare av skor, kläder och tillbehör för olika former av fysisk aktivitet.

    Kopplingen mellan kroppens och själens välmående har alltid varit en grundpelare i ASICS verksamhet, vilket syns tydligt i kampanjen I Move Me. Målet är att inspirera människor att röra sig mer och njuta av den fysiska och psykiska nyttan med motion och träning. ASICS mission är att få människor att röra på sig – på ett sätt som passar just dem.

    För mer information besök gärna asics.se.