Intersport gjorde ett både innehållsrikt och ekonomiskt bra 2007. Året avslutades starkt för kedjan med en försäljningsökning i december på 20 procent. För helåret 2007 uppgick kedjans omsättning till 3,3 miljarder, vilket är en ökning med 13 procent. En framgångsfaktor har varit skoförsäljningen, där kedjan tagit marknadsandelar under hela året. – Vi sjösatte vår nya…
Intersport gjorde ett både innehållsrikt och ekonomiskt bra 2007. Året avslutades starkt för kedjan med en försäljningsökning i december på 20 procent.
För helåret 2007 uppgick kedjans omsättning till 3,3 miljarder, vilket är en ökning med 13 procent. En framgångsfaktor har varit skoförsäljningen, där kedjan tagit marknadsandelar under hela året.
– Vi sjösatte vår nya affärsplan förra året och den ger nu resultat, säger Fredrik Johanson. Intersport befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi räknar med en ännu starkare försäljningsutveckling under 2008.
Av: Mattias Björklund