K2 har i all tysthet startat ett pjäxmärke. Märket heter Full Tilt och har redan sålts ett par år i USA. I år har runt tio svenska butiker sålt märket och till nästa gång ska distributionen vidgas lite till. – Tanken är att Full Tilt ska vara ett undergroundmärke och därför kan vi inte gå…
K2 har i all tysthet startat ett pjäxmärke. Märket heter Full Tilt och har redan sålts ett par år i USA. I år har runt tio svenska butiker sålt märket och till nästa gång ska distributionen vidgas lite till.
– Tanken är att Full Tilt ska vara ett undergroundmärke och därför kan vi inte gå i alla kedjebutiker även om intresset helt klart finns hos kedjorna, berättar Marcus Pupp som är försäljningsansvarig för Full Tilt och K2 i Sverige.
Om du tycker att formen på pjäxorna ser bekant ut så är det inte så konstigt – formarna kommer från klassiska Raichle. På 80-talet var Raichle märket alla andra jämförde sig med och det unika då är fortfarande det unika – den progressivt fjädrande plösen. Även kabelspännena och innerskon som går omlott finns kvar.
– Full Tilt handlar om att ha kul på snö, inga tidtagarur har använts vid produktutvecklingen, säger Marcus. Pjäxorna är väldigt lätta och snacket går redan på nätet om pjäxorna.
En rolig detalj är att logon placerats längst fram vid tån så att den ska synas även om åkaren använder riktigt baggy pants. Sex modeller finns i sortimentet inklusive en dampjäxa. På bilden syns den förväntade storsäljaren Hot Dogger.
Av: Martin Willners