Repair Shop ska bli reparationsstörst

Inom en snar framtid får svensk cykelfackackhandel en växande aktör att konkurrera med när det gäller reparationer och service. Företaget Repair Shop, som sedan ett år tillbaka har testat sin affärsidé på den svenska marknaden med två verkstäder i Halmstad och utanför Göteborg, kommer under 2008 att växla upp sin verksamhet. Det innebär att företaget…

Inom en snar framtid får svensk cykelfackackhandel en växande aktör att konkurrera med när det gäller reparationer och service. Företaget Repair Shop, som sedan ett år tillbaka har testat sin affärsidé på den svenska marknaden med två verkstäder i Halmstad och utanför Göteborg, kommer under 2008 att växla upp sin verksamhet.

Det innebär att företaget under det kommande året tänker öppna 15 nya Repairshops, framförallt i storstadsregionerna, för att sedan fortsätta expansionen i de mellanstora städerna. Men målsättningen, enligt företagets ledning, är att till slut ha över 100 Repairshops i Sverige.

Repairshop grundades 2005 och har som vision att bli den ledande konsumentkedjan i Sverige inom service, garantimontering och utleveranser av cyklar, mopeder samt fitnessutrustning köpta via stormarknader, postorder eller internet. Affärsidén är att ta hand om all eftermarknad och service för konsumenterna i dessa nya försäljningskanaler. Redan under första året har företaget inlett samarbeten med Biltema, Micro, Coop Forum och ICA Maxi.

– Vi ligger helt rätt i tiden eftersom vi blir navet i den nya värdekedjan mellan producent, detaljist och konsument, säger Vilhelm Schottenius.

Av: Mattias Björklund