En roligt och lite annorlunda sponsringstavtal har skrivits mellan skatebutiken Stale i Umeå och stadens stolta skridskokrigare. Mycket beror sponsringen på att ägarna av Stale alltid varit stora Björklöven-fans och följt hockeylagets öden och äventyr sedan barnsben. Sponsringen består både av sargreklam i Björklövens hemmahall och personlig sponsring av spelaren Andreas Lindahl. – Vi tycker…
En roligt och lite annorlunda sponsringstavtal har skrivits mellan skatebutiken Stale i Umeå och stadens stolta skridskokrigare. Mycket beror sponsringen på att ägarna av Stale alltid varit stora Björklöven-fans och följt hockeylagets öden och äventyr sedan barnsben. Sponsringen består både av sargreklam i Björklövens hemmahall och personlig sponsring av spelaren Andreas Lindahl.
– Vi tycker det känns som att det gett resultat, säger Jonas Berglund på Stale och fortsätter: Skejt/snow/street-butikerna nu för tiden är inte lika känsliga som för 10 år sedan, då hade inte det här varit respektabelt. Men om vi ser på vår kundkrets så består inte den bara av inbitna brädåkare. Den är mycket bredare än så.
Av: Mattias Björklund