Det anrika skidmärket Kästle gör comeback efter åtta års frånvaro. Kästle, som grundades 1924, köptes 1991 av Benetton och 1999 avvecklades Kästle och skidorna såldes istället under varumärket Nordica. Nu har investmentbolaget Cross Industries tillsammans med ett par privata investerare köpt loss rättigheterna till Kästle och satt igång produktion. De första skidorna kommer att levereras…
Det anrika skidmärket Kästle gör comeback efter åtta års frånvaro. Kästle, som grundades 1924, köptes 1991 av Benetton och 1999 avvecklades Kästle och skidorna såldes istället under varumärket Nordica.
Nu har investmentbolaget Cross Industries tillsammans med ett par privata investerare köpt loss rättigheterna till Kästle och satt igång produktion. De första skidorna kommer att levereras till butiker i Österrike, Schweiz, USA och Kanada strax före jul. Till nästa år hoppas den nya ledningen att märket ska finnas i Skandinavien.
Kästle kommer att positionera sig i den högre prisklassen där skidor och bindningar kommer att kosta 9.000-15.000 kr.
Av: Martin Willners