Efter sommarens obligatoriska dopingskandaler i cykelvärlden gick Adidas ut och försäkrade att företaget trots detta skulle fortsätta sponsra tyska proffsstallet T-Mobile. Nu har Adidas dock svängt i frågan. I en intervju med tyska tidningen Frankfurter Allgemeine Zeitung säger vd Herbert Heiner att han har svårt att se att nuvarande avtal, som sträcker sig över 2008,…
Efter sommarens obligatoriska dopingskandaler i cykelvärlden gick Adidas ut och försäkrade att företaget trots detta skulle fortsätta sponsra tyska proffsstallet T-Mobile. Nu har Adidas dock svängt i frågan. I en intervju med tyska tidningen Frankfurter Allgemeine Zeitung säger vd Herbert Heiner att han har svårt att se att nuvarande avtal, som sträcker sig över 2008, kommer att förlängas.
– Jag har svårt att se att det skulle hända. Vi vill se framgång i kampen mot dopning och en tydlig vilja från alla inblandade att agera. Därför är en förlängning teoretiskt omöjlig, säger Heiner som även uppger att nuvarande avtal kan brytas omedelbart om doping inom stallet skulle uppdagas.
Av: Magnus Reithner