Snowboardmärket Burton har utvecklat ett nytt clinicssystem för sina återförsäljare världen över. Systemet som har fått namnet Burtonology, är internetbaserat och bygger på företagets vanliga clinics med skillnaden att det är just internetbaserat och tillgängligt 24 timmar om dygnet. Burtonology består av 25 olika delar som täcker allt från Burtons historia till de senaste tekniska…
Snowboardmärket Burton har utvecklat ett nytt clinicssystem för sina återförsäljare världen över. Systemet som har fått namnet Burtonology, är internetbaserat och bygger på företagets vanliga clinics med skillnaden att det är just internetbaserat och tillgängligt 24 timmar om dygnet.
Burtonology består av 25 olika delar som täcker allt från Burtons historia till de senaste tekniska innovationerna från Burton, R.E.D. och Anon (varumärken som sorterar under Burton). Grundtanken bakom systemet är att butiksanställda när som helst ska kunna förbättra sina kunskaper om varumärkenas produkter för att kunna ge kunder ännu bättre service. Lanseringen av Burtonology sker under september månad.
Av: Magnus Reithner