Bröstcancer dödar varje år 1.500 kvinnor i Sverige och långt fler drabbas men lyckas bli botade. För sjunde respektive andra gången stöttar nu K2 och Champion Rosa Bandet-kampanjen. Rosa Bandet-kampanjen drogs igång för drygt 15 år sedan i USA. Syftet bakom kampanjen är att samla in pengar till forskning om bröstcancer. Sedan fyra år tillbaka…
Bröstcancer dödar varje år 1.500 kvinnor i Sverige och långt fler drabbas men lyckas bli botade. För sjunde respektive andra gången stöttar nu K2 och Champion Rosa Bandet-kampanjen.
Rosa Bandet-kampanjen drogs igång för drygt 15 år sedan i USA. Syftet bakom kampanjen är att samla in pengar till forskning om bröstcancer. Sedan fyra år tillbaka driver Cancerfonden en Rosa Bandet-kampanj i Sverige.
För K2:s del är det alltså sjunde gången i ordningen som varumärket stöttar kampanjen. En viss procent av försäljningen från T:Nine-skidorna går direkt till the Breast Cancer Research Foundation i Kanada och USA. Ett speciellt Rosa Bandet-skidpaket (skidor, bindningar, stavar och bag) kommer också att marknadsföras under hösten och vintern.
På Champions sida har Stadium slutit upp. Tillsammans skänker företagen 20 procent av försäljningsvärdet på Champions specialdesignade Rosa Bandet-produkter till Rosa Bandet.
– Champion vill gärna vara med igen och stödja den viktiga cancerforskningen och ge hopp till människor som har drabbats av bröstcancer och deras anhöriga. I år genomför vi dessutom detta även i Finland och Norge, säger Ralph Mühlrad på Champion Northern Europe, i ett pressmeddelande.
Av: Magnus Reithner