Golf allt viktigare för Peak

Golf och Peak Performance är en lönsam kombination. Det går i alla fall att utläsa i ett pressmeddelande från företaget där Peak redovisar en fin försäljningsökning för början av 2007. – Införsäljningen har ökat med mer än 35 procent inför 2007 jämfört med föregående år och vi ser ett starkt ökat intresse för Peak bland…

Golf allt viktigare för Peak

Golf och Peak Performance är en lönsam kombination. Det går i alla fall att utläsa i ett pressmeddelande från företaget där Peak redovisar en fin försäljningsökning för början av 2007.

– Införsäljningen har ökat med mer än 35 procent inför 2007 jämfört med föregående år och vi ser ett starkt ökat intresse för Peak bland såväl konsumenter som professionella spelare som vill använda våra kläder, säger Martin Netinder, internationellt försäljningsansvarig för Peak Performance Golf.

Anledningen till försäljningsökningen, menar Peak, är att man hittat rätt kunder, där läge, exponering och försäljningsyta varit extremt viktiga parametrar.

Martin Netinder har stora planer för golf som enskilt segment för Peak.

– Visionen är att Peak Performance inom tre år ska ha samma ställning inom golf som vi har i skidvärlden. Målsättningen är då att vi är den ledande leverantören av funktionellt mode för den aktiva, modemedvetne och krävande golfaren.

För att kunna växa på marknaden i såväl Sverige som internationellt så har Peaks team som enbart fokuserar på golf förstärkts under gångna året med fyra personer, Martin Netinder inkluderad, Alexander Parmö ansvarar för försäljningen till de svenska golfkunderna, Malin Burström är sponsoransvarig och kontaktperson för spelare och internationella events medan Jenny Karlsson är designansvarig för golfkollektionen.

Hösten 2007 har Peak Performance dessutom för första gången en höstkollektion efter att tidigare ha testat marknadens efterfrågan.

Av: Mattias Björklund