Puma sänker sin prognos

Jämfört med samma period föregående år ökade Pumas försäljning under årets tre första månader med 7 procent i neutral valuta till drygt 7 miljarder kronor. Mest ökade accessoarer vars försäljning steg med 14,8 procent. Ledningen har dock valt att skriva ned försäljningsprognosen för helåret 2007. Tidigare pratades det om en försäljningsökning på mellan 5 och…

Jämfört med samma period föregående år ökade Pumas försäljning under årets tre första månader med 7 procent i neutral valuta till drygt 7 miljarder kronor. Mest ökade accessoarer vars försäljning steg med 14,8 procent.

Ledningen har dock valt att skriva ned försäljningsprognosen för helåret 2007. Tidigare pratades det om en försäljningsökning på mellan 5 och 10 procent. Delvis på grund av sjunkande försäljning i USA väljer ledningen att justera siffrorna och anger nu försäljningstillväxten till mellan 1 och 5 procent.

Av: Magnus Reithner