Klassiskt skejtmärke tillbaka i Sverige

Det klassiska skejtmärket Vision Streetwear finns åter i Sverige. Det är 76 Clothing med Magnus Björkén och kollegor som tagit tillbaka sko- och klädmärket till Sverige. – Vi tror starkt på Vision Streetwear både i konkurrensen mot skejtmärken men även inom lifestylegenren, säger Magnus Björkén. Magnus berättar att han och kollegorna på 76 Clothing har…

Det klassiska skejtmärket Vision Streetwear finns åter i Sverige. Det är 76 Clothing med Magnus Björkén och kollegor som tagit tillbaka sko- och klädmärket till Sverige.

– Vi tror starkt på Vision Streetwear både i konkurrensen mot skejtmärken men även inom lifestylegenren, säger Magnus Björkén.

Magnus berättar att han och kollegorna på 76 Clothing har valt att smyglansera märket i den egna butiken 76 Vintage & Denim samt på Zoovillage, båda Stockholm, denna vår. Men i höst kommer Vision att finnas i ett tiotal butiker över hela Sverige. Till en början finns endast Visions skor i Sverige men våren 2008 planerar 76 Clothing att även kunna sälja märkets konfektion.

Enligt Magnus är anledningen till att Vision kommer att stå sig starkt på streetscenen i Sverige. Dels på grund av produkternas utseende och dels därför att varumärket har en stark historisk koppling till musik.

– De klassiska modellerna är stilrena och har en unik design som är attraktiv för dagens lifestylekund. Vision har dessutom en bakgrund inspirerad av skejt och musik (punk och rock). Vi tror att Vision Streetwear med sin histora, sin edge i formspråket och sin kvalitet kommer vara starka konkurrenter till både skejt och lifestylemärken, säger Magnus.

Vision Streetwear grundades i södra Kalifornien 1976 av Brad Dorfman och var en av de första märkena att fånga den rebelliska och aggressiva ”South California” skejtkulturen.

Av: Mattias Björklund

[ajax_load_more seo="true" single_post="true" single_post_id="4211" single_post_order="previous" single_post_target="#main" post_type="post" scroll_distance="-500" pause_override="true"]