Socialt fokus på Cykelmässan

Den svenska cykelmässan Cykel 2007, som genomförs den 8-9 september, börjar ta form. I år vill mässgeneralen, Klas Elm på FOG, sätta det sociala mer i fokus. Därför anordnas bland annat en filmvisning på Cosmonova med en film vald speciellt för cykelmässans besökare och utställare. – På lördagen visar vi ”Wired to win”, en film…

Den svenska cykelmässan Cykel 2007, som genomförs den 8-9 september, börjar ta form.

I år vill mässgeneralen, Klas Elm på FOG, sätta det sociala mer i fokus. Därför anordnas bland annat en filmvisning på Cosmonova med en film vald speciellt för cykelmässans besökare och utställare.

– På lördagen visar vi ”Wired to win”, en film inspelad under Tour de France som handlar om hur cyklisternas hjärnor reagerar på den extrema påfrestningen som loppet innebär, säger Klas.

Dessutom utlovar Klas ännu mer underhållning till lördagskvällens fortsättningsmingel där det kommer att bjudas på musik. Men vilken artist som ska uppträda vill Klas inte avslöja eftersom alla papper ännu inte är påskrivna. Däremot avslöjar han gärna att alla de tunga utställarna kommer till Cykel 2007, en mässa han tror och hoppas blir riktigt bra. Men för att bli nöjd vill han se ännu mer besökare från butikerna.

– Alla medlemsföretag i FOG ställer ut och det gör mässan till minst lika bra som senast. Men jag hoppas att fler besöker Cykel 2007. Mässan är ett samspel, ungefär som en dans: Om någon vill dansa så måste någon annan säga ja, säger Klas.

Av: Mattias Björklund