Get Out intar Stockholm

Småländska outdoorbutiken Get Out har ynglat av sig. Den 23 mars öppnade butiken Säck på Roslagsgatan 36 i Stockholm. Jämfört med moderbutiken i Bodafors, som innefattar en stor fysisk butik samt nätförsäljning, är Säck liten; försäljningsytan ligger på 65 kvadratmeter. Sortimentet är nischat. Endast rygg- och sovsäckar samt liggunderlag från ett flertal leverantörer kommer att…

Småländska outdoorbutiken Get Out har ynglat av sig. Den 23 mars öppnade butiken Säck på Roslagsgatan 36 i Stockholm. Jämfört med moderbutiken i Bodafors, som innefattar en stor fysisk butik samt nätförsäljning, är Säck liten; försäljningsytan ligger på 65 kvadratmeter.

Sortimentet är nischat. Endast rygg- och sovsäckar samt liggunderlag från ett flertal leverantörer kommer att finnas på hyllorna. Målgruppen är vana outdoormänniskor.

– Ja, kunniga kunder som vet vad de vill ha inom det här segmentet. Vi har inte för avsikt att konkurrera med de breda butikerna utan är mer en väldigt specialiserad butik, säger Jocke Sundberg, delägare av Get Out.

Målsättningen är därför inte att slå ut tunga aktörer som Playground, Alewalds eller Naturkompaniet. Snarare är butiken en komplettering och förstärkning av Get Outs omfattande nätförsäljning från Bodafors.

– När folk ska köpa en ryggsäck vill de gärna pröva hur den sitter och då är det bra att finnas på plats i Stockholm och dessutom blir butiken en annonspelare för vår nätförsäljning. Men vi kände också att vi ville ha en närvaro i Stockholm eftersom många aktörer inom media och leverantörsledet finns där.

Av: Magnus Reithner