Didriksons fortsätter satsa på Europa – öppnar butik i Paris

Didriksons fortsätter satsa på Europa – öppnar butik i Paris

Didriksons intar La Ville Lumière med en pop up-butik. Målet är att stärka sitt varumärke i Frankrike med en butik på Paris egna gator.

Publicerad

På västkusten 1913 grundades Didriksons, det svenska jackföretaget. 

Nu siktar de på att stärka sin position på den europeiska kontinenten.

Didriksons säger i ett pressmeddelande att man redna finns på den franska marknaden men att man nu vill göra mer för att vara tillgängliga för fransoserna. Detta genom att öppna en pop up-butik i hjärtat av Paris.

Detta ska göra att de tar ytterligare ett steg för att bli en av de ledande varumärkena i sin egen kategori av produkter.

Det är inte en slump att Paris är staden Didriksons väljer att öppna sin tillfälliga butik. När man lanserade sin höst- och vinterkollektion tidigare i år gjorde man så med e nfransk översättning av sin hemsida. Med en butik i landet hoppas man ytterligare kunna möta efterfrågan samt förbättra kundupplevelsen.

– Med en ökad kännedom och intresse för varumärket är vi ivriga att ta ännu ett viktigt steg mot att positionera oss som "The Swedish Jacket Brand" på den europeiska marknaden i allmänhet och, genom denna lansering, den franska marknaden i synnerhet, säger Jan Henning, European Sales Director.

Butikebn är öppen 15 oktober till 31 december och är belägen, för den med en Paris-resa inbokad, på 23, Rue du Pont-aux-Choux i Le Marais, Paris.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Patagonia och North Face väljer att bojkotta Facebook

1 kommentar

Magnus: Vilket fjantigt företag. Eller snarare, de verkar inte ha koll på hur värdlen faktiskt fungerar.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206