Gina Tricot ger sig in på padelarenan

Gina Tricot ger sig in på padelarenan

Padel har blivit sockerbiten som alla vill åt. Nu ger sig även modekedjan Gina Tricot in i sportsegmenet. Från och med i slutet av september kommer en kollektion av padelkläder säljas i modekedjans butiker, i samarbete med RS Padel.

Publicerad

RS Padel grundades av den tidigare tennisstjärnan Robin Söderling. I kollektionen ingår, förutom kläder, ett specialdesignat padelracket, bollar och case. Sanna Karlsson, pressansvarig på Gina Tricot, svarar på Sportfacks frågor om samarbetet.

Det känns som ett lite otippat samarbete. Hur kommer det sig att ett modeföretag slår sig in på racketsport?
– Vi vill sticka ut och erbjuda våra kunder något oväntat, som ändå känns helt rätt, där fashion möter activewear. Vi ser att padel är en väldigt populär sport som snabbt fått ett stort intresse och vill därför erbjuda en kollektion i sportkvalitet, samt ett racket som är framtaget med etablerade sportmärket RS padel.

Varför är det just Gina Tricot som gör det här?
– På Gina Tricot älskar vi att inspirera och hitta nya spännande vägar som kan överraska och ge våra kunder en intressant och aktuell shoppingupplevelse. 

När kommer vi se de här produkterna i butik?
– Både kollektionen och padelracketarna släpps online på ginatricot.com den 29 september och i utvalda Gina Tricot-butiker den 30 september.

Hur långvarigt blir samarbetet?
– Detta blir vårt första släpp och efter det ser vi eventuella möjligheter framåt för att fortsätta vår satsning inom padelsporten.

Kollektionen omfattar både kläder och hårdvara.

Men det blir alltså inte bara kläder utan också hårdvara som ska säljas i era butiker?
– Tillsammans med klädkollektionen släpps även ett padelracket av hög kvalitet, bollar och case, samt matchande sport-accessoarer som vattenflaskor, strumpor och kepsar. Det är första gången vi lanserar ett racket och vi är stolta över att göra det i samarbete med etablerade RS padel.

Vilka sportutövare tror ni kommer köpa produkterna, på vilken nivå?
– Kollektionen är för alla som spelar, eller vill börja spela padel, vårt racket passar för tjejer och kvinnor som är nybörjare eller har spelat lite tidigare och vill ta sitt spel till nästa nivå. 

Hur tror ni att efterfrågan ser ut hos era stamkunder?
– Då intresset för padelsporten är stort, också bland vår målgrupp, ser vi en efterfrågan på en kollektion där activewear möter fashion. Vi har fått ett väldigt fint mottagande sedan vi gick ut med samarbetet.

Tänker ni göra fler sportsatsningar?
– I dagsläget fokuserar vi på detta släpp tillsammans med den kommande padelturneringen som anordnas i Stockholm den 25 september. 

Text: Elinor Karlin

On
Off

2 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nike gör sko med Gore Tex-material – fortsätter satsa på traillöpning

1 kommentar

Björn: Detta är väll Nike pegasus 3 med gtx? Nyhetsvärdet?

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206