Fristads outdoorsatsning fortsätter

Fristads outdoorsatsning fortsätter

Fristads, som till vardags producerar arbetskläder, går vidare med sin outdoorsatsning – bland annat med en ny skaljacka. De anser att projektet har fått en perfekt tajming.

Publicerad

Nya skaljackan Zinc. Tidigare har Fristads bland annat tagit fram en fleece, shorts och en lättviktsjacka.

Även om området outdoorkonfektion är ett riktigt getingbo så tycker Fristads att de har haft tur med tajmingen för sitt eget outdoorprojekt. De började tillverka kläder för outdoorbruk för ett par år sedan och lanserade mitt under pandemiåret 2020. Men trots att en del av marknadsföringen fick backa (inga fysiska event och mycket fick göras digitalt) så menar de att lanseringen ändå gick ungefär som planerat och att den första serien kläder togs emot väl bland handlare och kunder. 
- Både våra återförsäljare och de kunder som handlar genom våra egna kanaler har varit väldigt positiva till designen, kvaliteten och färgerna på kläderna, och vissa av produkterna har sålt slut. Många kunder har efterfrågat en bredare kollektion med fler produkter att välja mellan, så vi jobbar på att utöka sortimentet, säger Lena Bay, produktchef på Fristads, i ett pressmeddelande.

Ett av de senaste plaggen är Skaljackan Zinc, tillverkad av recyclat material. Fristad använder bland annat återvunnen polyester och ekobomull i sina plagg. De har även valt att klimatkompensera för sina utsläpp under produktionsfasen via FN:s initiativ Climate Neutral Now.  

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Full sula framåt för Vibram

1 kommentar

Sture Erkselius: Kan man köpa Vibramsulor till CrispiHunter kängor i Sverige och låta en lokal skomakare sula om dom eller måste dom skickas till Italien för omsulning ?

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206