Roswi inleder samarbete med Adventure Academy

Michael Carlander, Roswi och Fredrik Erixon, Adventure Academy.

Roswi inleder samarbete med Adventure Academy

Sport- och outdoordistributören Roswi startar i höst ett samarbete med äventyrsutbildningen Adventure Academy. Tanken är att exponera fyra utvalda varumärken i rätt miljö.

Publicerad

Äventyrsutbildningen Adventure Academy har tio år på nacken och tar ut ett 20-tal utvalda deltagare per säsong. Grundare är äventyraren Fredrik Erixon.
Nu har distributören Roswi inlett ett samarbete med utbildningen, vars nästa upplaga startar i oktober. Tanken bakom Adventure Academy är att ge deltagarna rätt förutsättningar och kunskap inom friluftsliv för att de själva i steg två ska våga ta steget och med rätt erfarenheter i bagaget genomföra egna äventyr. För Roswis del, som nu går in som samarbetspartner, handlar det om att exponera fyra av sina varumärken: Victorinox, Scarpa, Darn Tough och Biolite.
- Vi vill genom vårt samarbete med Adventure Academy vara med och inspirera människor att komma ut i naturen, oavsett tidigare erfarenhet eller ambitionsnivå, säger Roswis produktchef Michael Carlander i ett pressmeddelande.
- Vi kan också tillföra mycket med vår långa erfarenhet och våra kvalitativa produkter. Med rätt utrustning och utbildning vill vi ge eleverna möjlighet att nå sina mål och få en så bra upplevelse som möjligt under sina drömäventyr, fortsätter han.

Amerikanska familjeföretaget Darn Tough tillhör ett av de varumärken vars produkter eleverna ska testa.

Avtalet är flerårigt och Adventure Academy menar att det finns fördelar för eleverna med att lära sig hantera rätt produkter på rätt sätt, som en del av sin utbildning.  
- Att vi nu signat ett treårsavtal med Roswi beror på två saker, först deras erfarenhet och spetskompetens inom outdoor, men även att dessa fyra produkter och varumärken passar in i vår läro- och utbildningsplan. Att under ett år få jobba med, testa och utvärdera olika ullprodukter, ett kombinerat utekök och batteriladdare, kniv och multiverktyg, vandrings- och klätterskor, kommer förstärka och bredda elevernas upplevelse och komplettera utbildningen på ett utmärkt sätt, säger Fredrik Erixon från Adventure Academy. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Full sula framåt för Vibram

1 kommentar

Sture Erkselius: Kan man köpa Vibramsulor till CrispiHunter kängor i Sverige och låta en lokal skomakare sula om dom eller måste dom skickas till Italien för omsulning ?

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206