Polygiene rekryterar Ispo-general

Svenskrotade innovationsföretaget Polygiene har rekryterat Ispo-veteranen Markus Hefter som kommersiell direktör för EMEA-regionen.


Polygiene rekryterar Ispo-general

Polygiene, som erbjuder antibakterie- och antiviruslösningar för sportkläder, och numera även för hårdvara, fortsätter att växa och har nu utökat staben av medarbetare med en riktig tiotaggare i form av Ispo-generalen Markus Hefter (som har haft rollen som Exhibition Group Director för den tyska Ispomässan och Outdoor by Ispo).
Polygiene, som kan betraktas som ett ”ingredient brand”, vill gärna dra nytta av hans kunskaper och internationella kontaktnät för sin fortsatta expansion inom EMEA-regionen (Europa, Mellanöstern och Afrika).
– Jag har följt Polygiene i många år och tycker att det är imponerande att se hur varumärket har positionerat sig och utvecklats. Både den konsekventa och logiska inriktningen kring hållbarhetsfrågan, men även inom affärsutveckling, som den framgångsrika börsintroduktionen för några år sedan eller det senaste köpet av Addmaster, är ett uttryck för det, säger Markus Hefter i ett pressmeddelande.

Företagets svenska chief commercial officer, Andreas Holm (tidigare på Thule), tror att rekryteringen kan bli en viktig pusselbit i arbetet att bygga upp en global organisation. 
– Jag har känt Markus i många år via Ispo-nätverket och jag är mycket glad över att ha honom ombord i vår EMEA-region, vilket markerar en viktig del i byggandet av vår globala kommersiella organisation. Markus tillför mycket kompetens och har omfattande kunskap från sin tid på Ispo, där han i nära samarbete med kvalitetsvarumärken hjälpt dem att bli framgångsrika, vilket är mycket likt det vi vill uppnå som ingredient brand. Han kommer att bli en stor tillgång för företaget.

Markus Hefter kommer att börja sin nya tjänst i september.