Madden Analytics sponsrar Torsdagsklubben

Mjukvaruföretaget Madden Analytics går in och sponsrar Torsdagsklubben den 15 april, som handlar om framtidens sportbutik. Deras nya tjänst används till exempel av Länna Sport.


Madden Analytics sponsrar Torsdagsklubben
Petter Flordal, Madden Analytics.

Hej Madden Analytics, ni är med och sponsrar Torsdagsklubben om Framtidens sportbutik nu i april, varför?
– Vi är trogna läsare av Sportfack och vill gärna vara med och stödja arbetet med fortsatt bra innehåll. Och ämnet för den kommande Torsdagsklubben är extra relevant för oss. 

Vilka är ni?
– Vi är ett team som jobbat med olika typer av retail, e-handel och sport hela våra karriärer och som gått ihop för att förbättra samarbetet mellan leverantörer och återförsäljare med hjälp av bättre dataflöden. 

Vad är det för typ av ny mjukvara ni erbjuder?
– Vår mjukvara hjälper återförsäljare att dela försäljnings- och varulagersdata med leverantörerna på ett effektivt sätt, och hjälper leverantörer att följa slutkundsförsäljning och lager i realtid hos sina återförsäljare via vår webbportal, där alla uppkopplade återförsäljare är samlade på ett och samma ställe. 

På vilket sätt underlättar det livet för butiker och leverantörer?
– Vi sparar mycket tid för båda parter kring rapportering, uppföljning och inköp, och säkerställer att rätt produkter finns tillgängliga för kunderna. Så vi bidrar helt enkelt till: ökad försäljning, minskade kostnader och ser till att man producerar och köper in rätt varor. 

Under Torsdagsklubben den 15 april kl. 15.00-17.00, får tittarna/lyssnarna veta mer. För att boka biljett, gå in på: 
https://sv-se.invajo.com/event/sportfack/torsdagsklubben