Outdoor by Ispo hålls först i oktober – men då både online och på plats i München

Outdoor by Ispo hålls först i oktober – men då både online och på plats i München

Den planerade outdoormässan i München som egentligen skulle ha ägt rum i sommar blir senarelagd och kommer att ha ett delvis annat fokus. Men det kan bli den första fysiska branschträffen på 1,5 år.

Publicerad

Den tyska Ispomässan försöker på alla sätt förhålla sig till den nya tiden med kraftiga mötesrestriktioner. Outdoor by Ispo, som egentligen skulle ha hållits månadsskiftet juni-juli, blir nu istället framflyttad till 5-7 oktober. Beslutet är fattat av Ispo och samarbetspartnern EOG, European Outdoor Group. Planen är att då hålla både en fysisk och digital mässa.
En pressrelease med mer konkret info kommer enligt uppgift att publiceras efter påskhelgen, men källor till Sportfack berättar redan nu att upplägget inte i första hand kommer vara produktfokuserat (införsäljningscykeln för kommande år, 2022, blir för sen) utan istället ha ett fokus på innovation, nätverkande och Ispo awards.
Om det går att genomföra mässan fysiskt blir det den första stora branschträffen på ett och ett halvt år. Just nu är dock situationen i Tyskland svår med nya lockdowns och, precis som i Sverige, en väldigt långsam vaccinationsprocess. Om mässan inte går att genomföra i fysisk form, så blir det erfar Sportfack enbart ett digitalt arrangemang, precis som Ispo Online. 

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Polyver spelar högt – satsar allt på nya stövelmodellen

1 kommentar

Theo: Närproducerat är som ljuv musik ☺️

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206