Röhnisch gör träningskläder för kroppar i förändring

Röhnisch gör träningskläder för kroppar i förändring

Idag på den internationella kvinnodagen lanserar svenska Röhnisch sportkollektionen Infinite Flex för kvinnokroppar i förändring.

Publicerad

Röhnisch har tagit fasta på att kvinnokroppen kan förändras över tid, även på så kort tidsintervall som under samma månad, ibland även under olika timmar på dygnet. Det har resulterat i kollektionen Infinite Flex, som inkluderar en sport-bh och ett par tajts som kan justeras utefter kroppens förutsättningar från timme till timme, samt efter typ av träningsaktivitet.
Enligt Röhnisch så upplever upp till 90 procent av alla kvinnor i fertil ålder fysiska eller psykiska påverkningar under den månatliga, hormonella cykeln. Till exempel ömmande bröst och svullen mage. Ett sätt att lindra symptomen som är kopplade till hormoncykeln är just genom träning. Därför har Röhnisch börjat ta fram träningskläder för kroppar i förändring.
– Vi lägger alla tillgängliga resurser på att säkerställa att våra produkter passar alla olika typer av kroppar, både under livets olika stadier och under olika tidpunkter i månaden. Lanseringen av Infinite Flex innebär att vi tar vår kvinnocentrerade design ett steg längre, då passformen kan justeras efter hur du känner dig under just en specifik dag i månaden, säger Jeanna Giray, Design & Creative Director på Röhnisch, i ett pressmeddelande.

Framstycket på sport-bh:n kan justeras till en snävare eller lösare passform genom reglerbara axelband samt under bysten och tajtsen kan regleras strax ovanför höften för att anpassa passformen.
Kollektionen är utvecklad i återvunnet stretchmaterial och lanseras i två färger i storlek XS-XXXL. Kampanjen som lanserar kollektionen frontas av bland andra artisten Molly Hammar, fitnessfeministen Sara Dahlström och träningsprofilen Louise Sondlo.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206