1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Den 1600 kvadratmeter stora butiken är placerad i centrala Denvers nyaste galleria Basecamp.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Thule har valt Denver, Colorado, för sin första konceptbutik. Butiken, som enligt Thule själva ska rymma alla kategorier som bolaget tilvlerkar, öppnar sommaren 2021.
Precis som Thules butiker i Europa, Asien och i Latinamerika, kommer denna butik att innehålla varumärkets produkter för biltransporter, cykeltillbehör och snösporter. Dessutom kommer butiken sälja barnvagnar med tillbehör, resväskor, ryggsäckar av alla tänkbara storlekar samt Thules tältlösning som monteras på campingbilars tak.
Den 1600 kvadratmeter stora butiken är placerad i centrala Denvers nyaste galleria Basecamp, belägen vid Market Station och får sällskap av flera andra välkända outdoorvarumärkens butiker.
– Just nu fokuserar konsumenterna på att leva ett hälsosamt liv och utforska möjligheterna med outdoor, säger Fred Clark, vd för Thule Groups Amerikanska affärsområde och fortsätter: Vi är stolta över att kunna öppna den vår Thule-butik i Denver. Här lever massor av passionerade friluftsentusiaster som passar perfekt med varumärket Thule. "
För driften i butiken kommer Thules detaljhandelspartner Rack Attack att ansvara. Enligt Thule är de en av Nordamerikas främsta takräcksspecialister och Rack Attack kommer att, förutom att sköta allt som inbegriper butiken, även utbilda personalen inom alla kategorier.
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Isponytt: Löpning har seglat upp som en riktig boomsport under 2020. Runners World presenterade nyligen nya data om löparnas beteenden under Ispo Online.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen