1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Didriksons fortsätter att öppna egna butiker (bilden visar dock inte Parisbutiken).
E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.
Didriksons ökade både sin egna DTC-kanaler och gjorde en hel del butikssatsningar under 2020, som en shop in shop på Åhléns, sommarbutiker i Smögen och Karlshamn och även en en popup-butik i Kungsmässans köpcentrum, strax utanför Göteborg. Så de har testat på popup-konceptet tidigare, här på hemmaplan. Men nu testar de sig även fram i Europa. Just nu är det Paris som hägrar. Didriksons öppnar ett tillfälligt showroom i området Le Marais. Butiken är ett första steg att "känna på" de franska konsumenterna. Sedan ett drygt år sedan har Didriksons utbud varit tillgängligt för franska kunder via e-handeln på didriksons.com, men nu vill bolaget utforska den franska marknaden mer i detalj.
- Vi har redan fått ett gott gensvar från franska kunder via e-handeln och ser synergieffekterna på andra marknader där vi finns representerade både fysiskt och digitalt. Detta vill vi fortsätta upptäcka under 2021 och Frankrike (läs Paris) är först ut, säger Jan Henning, Country Manager Central & Southern Europe på Didriksons.
Show room-butiken ligger på 12 Rue Notre-Dame de Nazareth, Paris 3e och kommer hållas öppen under en begränsad tid, till och med den 14 februari 2021.
Ökad närvaro i naturen, men också mindre glädje och blödande ekonomi, framförallt på klubbnivå. Den tudelade bilden är tydlig i tre aktuella rapporter från forskningscentrat Mistra.
Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.
Monark Excercise har skrivit ett större avtal med Postnord gällande leverans av i Vansbro tillverkade cargocyklar samt service för cyklarna under tre år.
42 varumärken fanns inbokade men till slut satte pandemin stavar för Inköpsdagar Åre. Nu tvingas det populära inköpseventet ställa in och göra comeback 2022.
Svenska Fjällräven ansluter sig till raden av varumärken som gör nya plagg av spillmaterial. De har tidigare använt restull från köttindustrin till foder, men nu kör man lapptäckedesign med spillbitar av G1000-väv från den egna produktionen till kollektionen Samlaren.
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen