Didriksons ska göra Paris

Didriksons fortsätter att öppna egna butiker (bilden visar dock inte Parisbutiken).

Didriksons ska göra Paris

E-handelsmönstren under 2020 har gett svenska Didriksons indikationer på ett ökande intresse från franska konsumenter. Nu testar de en popup-butik i Paris.

Publicerad

En av jackorna som man hoppas går hem i Paris.

Didriksons ökade både sin egna DTC-kanaler och gjorde en hel del butikssatsningar under 2020, som en shop in shop på Åhléns, sommarbutiker i Smögen och Karlshamn och även en en popup-butik i Kungsmässans köpcentrum, strax utanför Göteborg. Så de har testat på popup-konceptet tidigare, här på hemmaplan. Men nu testar de sig även fram i Europa. Just nu är det Paris som hägrar. Didriksons öppnar ett tillfälligt showroom i området Le Marais. Butiken är ett första steg att "känna på" de franska konsumenterna. Sedan ett drygt år sedan har Didriksons utbud varit tillgängligt för franska kunder via e-handeln på didriksons.com, men nu vill bolaget utforska den franska marknaden mer i detalj.  
- Vi har redan fått ett gott gensvar från franska kunder via e-handeln och ser synergieffekterna på andra marknader där vi finns representerade både fysiskt och digitalt. Detta vill vi fortsätta upptäcka under 2021 och Frankrike (läs Paris) är först ut, säger Jan Henning, Country Manager Central & Southern Europe på Didriksons.
Show room-butiken ligger på 12 Rue Notre-Dame de Nazareth, Paris 3e och kommer hållas öppen under en begränsad tid, till och med den 14 februari 2021.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Polyver spelar högt – satsar allt på nya stövelmodellen

1 kommentar

Theo: Närproducerat är som ljuv musik ☺️

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206