1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Decathlon lanserar NBA-licenserade produkter i drygt 1 200 butiker över hela världen i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Produkterna kommer att finnas tillgängliga från och med april.
Den internationella sportkedjan Decathlon och amerikanska basketligan NBA (National Baketball Association) har skrivit på ett flerårigt merchandising-avtal som innebär att Decathlon är officiell licenshavare att ta fram NBA-märkta kläder och accessoarer i Afrika, Asien, Europa, Mellanöstern och Latinamerika. Kollektionen omfattar basplagg, accessoarer och skor - designade av Decathlon. Produkterna kommer att säljas under butikskedjans eget basketvarumärke Tarmak i fler än 1 200 butiker globalt och på decathlon.se. NBA-serien kommer att finnas tillgängliga för förbeställning med start i mars och rulla ut i butikerna i april. I nuläget har Sportfack endast fått tillgång till beskurna "teaserbilder".
– Sedan skapandet av Tarmak för fyra år sedan har det varit vår dröm att samarbeta med NBA, den största basketligan i världen, säger Decathlons Tarmak-ansvarige Damien Dezitter, i ett pressmeddelande.
– Vi är glada över att samarbeta med Decathlon, en ledare inom detaljhandel med sportvaror med ett globalt fotavtryck, meddelar NBA:s EME-chef, globala partnerskap, Steve Griffiths.
Inhouse-varumärket Tarmak skapades 2016 och innefattar i dagsläget produkter som basketbollar, korgar, kläder, skor, träningstillbehör, skydd och stöd.
Ökad närvaro i naturen, men också mindre glädje och blödande ekonomi, framförallt på klubbnivå. Den tudelade bilden är tydlig i tre aktuella rapporter från forskningscentrat Mistra.
Svenska träningsvarumärket Stronger byter vd. Det är tidigare operativa chefen Annica Rantala som axlar ansvaret. Målet är att nå en miljard i omsättning, 2022.
Monark Excercise har skrivit ett större avtal med Postnord gällande leverans av i Vansbro tillverkade cargocyklar samt service för cyklarna under tre år.
42 varumärken fanns inbokade men till slut satte pandemin stavar för Inköpsdagar Åre. Nu tvingas det populära inköpseventet ställa in och göra comeback 2022.
Svenska Fjällräven ansluter sig till raden av varumärken som gör nya plagg av spillmaterial. De har tidigare använt restull från köttindustrin till foder, men nu kör man lapptäckedesign med spillbitar av G1000-väv från den egna produktionen till kollektionen Samlaren.
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen