Release idag: The North Face X Gucci

Gucci och The North Face har gjort gemensam designsak. Det är färggrannt, lyxigt och tokdyrt som sig bör.

Release idag: The North Face X Gucci

Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.

Publicerad

Årets häftigaste colab kan redan vara här. När giganterna på var sitt håll, The North Face från outdoorvärlden och modemärkenas modemärke Gucci gör en gemensam kollektion då slår det gnistor mellan bergen. Med en kollektion som närmast skulle kunna liknas vid lyxmodeversion möter 70-talsmode kommer The North Face X Gucci att låta höra ifrån sig trots pandemi både online och inte minst – i skogen. 

Sportfack tycker ofta det är befriande att se modeskapare gå all in och emot allt som handlar om att synas så lite som möjligt. Eller så är det våra 70-talsgener som blir glada av all kulärer och mönster. Även om så klart orange och brunt regerade för 40 år sedan.

Noth Face X Gucci är en stor kollektion. Det är alltifrån massor av dunplagg i olika längder, parkas, skaljackor, till kängor, sovsäckar, ryggsäckar och till och med tält. Dessutom har det designats accessoarer som gör att ja vad ska man säga. Det sticker ut minst sagt. Sportfack blir i alla fall glad av kollektionen. Men priset då. Ja det är inte röda lappar direkt. Men för femtontusen kronor går det att få en dunväst i alla fall. Och det kanske det är värt. För de här plaggen och produkterna är inte bara plagg utan kan lika väl  ses som en investering. Som vilken tavla som helst. Eller så vill man bara sticka ut ibland. I solen på lunchen i Cortina, i en privathelikopter upp till Vail, Colorado eller på en bärare i lyxiga shopping malls. 

Kollektionen har försökt vara hållbar. Hård utrustning vid sidan om kläder, det vill säga tält, sovsäckar och ryggsäckar är tillverkade i Econyl, en nylonväv som kommer från återanvända material och förpackningarna till plaggen är gjorda från pappersråvara från hållbara skogsbruk, meddelar de bägge varumärkena.

Plaggen säljs till en början på rspektive varumärkes hemsidor och i inte oväntat i ett urval av Guccis konceptbutiker i Milano, Dubai och Moskva samt även hos Selfridges i London.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Polyver spelar högt – satsar allt på nya stövelmodellen

1 kommentar

Theo: Närproducerat är som ljuv musik ☺️

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206