1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Corona sliter på hela samhället och är en stor utmaning för idrottsrörelsen. Stadium vill nu hjälpa landets idrottsföreningar via digitaltjänsten Sport Competence.
Idrottsrörelsen har, precis som hela samhället, behövt anpassa sin verksamhet efter coronaviruset. Ett virus som på många håll skapar närmast total isolering. Stadium vill motverka risken för ökad ohälsa och erbjuder via tjänsten Sports Competence klubbar och föreningar att ta del av information, kunskap och inspiration via digitala seminarier och föreläsningar.
– Vi är mycket glada över samarbetet. Föreningslivet står inför många utmaningar och har en samhällsviktig funktion. Genom Sport Competence kan vi göra skillnad och tillhandahålla expertkunskap till våra anslutna föreningar. Detta ligger oss varmt om hjärtat och helt i linje med vår värdegrund, säger Karin Dellback, Head of Team Sales på Stadium AB, i ett pressmeddelande.
Målet är att ge idrottsrörelsen tillgång till den främsta kunskapen, förmedlad av experter, oavsett om mottagaren är en bredd- eller elitförening och oavsett dess ekonomiska förutsättningar. Anslutna Stadiumföreningar kan redan nu ta del av utbudet från Sport Competence.
– Det är otroligt hedrande att få samarbeta med Stadium som är Skandinaviens största sportaktör. De har en väl uppbyggd nationell organisation och en genuin värdegrund. Det känns väldigt bra att göra kunskap mer tillgängligt för svensk idrott och föreningsliv, säger Ralf Lilja, vd på Sport Competence Sweden AB, i samma pressmeddelande.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Det minskade antalet kunder inom den fysiska butikshandeln under pandemin har gjort att stölderna har minskat kraftigt. Det visar Svensk Handels senaste Trygghetsbarometer.
År 2020 var ett gastkramande år som till stor del präglades av coronavirusets framfart. Effekterna för handeln slog åt alla håll, både upp och ner. Samtidigt fick vissa sporter rekordmånga utövare. Vi listar 10 trender från året som gått, varav flera kommer göra avtryck även 2021.
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Året började utmanande för norska Aclima, men slutade med en omsättningsökning på 20 procent. Nu har de använt sina nya kunskaper för att ta fram en balaklava, riktad till de alpina skidturisterna.
Hockeygiganten Bauer ser en tydlig koppling mellan ökad kunskap och ökat sälj. Nu skalar de upp satsningen "Bauer University" under 2021. Här berättar marknadschef Marcus Johnsson om planen med utbildningen.
Ridebrain är en ny e-handelsplattform och digital marknadsplats för varumärken inom sport och outdoor. Nu investerar dessutom en sportbranschprofil i startupen.
Jackson Holes nya vd Eric Hammel siktar högt. Fram till 2025 har han som målsättning att Jackson Hole ska gå från "någon miljon" till att omsätta 100 miljoner kronor.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!