Jack Wolfskin får ny vd

Jack Wolfskin får ny vd

Efter att ha varit vd-lösa i ett halvår står det nu klart vem som blir ny vd för Jack Wolfskin. Det blir en han, en person som rekryterats från Helly Hansen.

Publicerad

Richard Collier.

Outdoorföretaget Jack Wolfskin, som varit vd-löst i ett halvår sedan Melody Harris Jensbach lämnade uppdraget, har nu hittat sin nya vd. Det blir Richard Collier från Helly Hansen, som axlar rollen. Richard har varit på Helly Hansen i Oslo de senaste 17 åren, senast som produktchef.
Förra vd:n Melody Harris Jensbach kommer i viss mån fortfarande att vara knuten till Jack Wolfskin, men ha en konsultroll. Bolaget ingår numera, sedan 2019, i Callaway Group.
– Richards breda och imponerande erfarenhet av ett multinationellt företag med flera varumärken kommer att bidra till att vidareutveckla Jack Wolfskin, säger Callaway Golfs VP för konfektion, Joe Flannery, i ett pressmeddelande.
– Förutom hans internationella affärskunnande och ledarskapsförmåga har han en stark förståelse för Jack Wolfskins kärnmarknad. Jag är övertygad om att hans erfarenhet och expertis kommer att bidra till fortsatt innovation och framgång för verksamheten, fortsätter Joe Flannery.

Jack Wolfskin har sitt huvudkontor i tyska Idstein och 47-årige Collier, som egentligen är brittisk medborgare, talar tyska. Han är gift och har tre barn.
– Jag känner till Jack Wolfskin och dess produkter väl, och jag är väldigt glad att få arbeta med det här fantastiska varumärket. Efter att ha arbetat i outdoorbranschen under många år beundrar jag hur företaget har vuxit och utvecklats, och samtidigt har introducerat exceptionella, miljömedvetna produkter på marknaden. Jag ser fram emot att arbeta med detta otroliga team för att driva ännu mer tillväxt och framgång, avslutar Richard Collier.

On
Off

5 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

7 kommentarer

Philk Night: Så är det säkert oxå. Men strategiskt så är det ett faktum att ett fåtal av de som har tillgång till Nike nu får det framöver. Allt enligt den plan de redovisat. Så vad är en hållbar strategi för en...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206