Stronger lanserar ny e-handelsplattform

Stronger lanserar ny e-handelsplattform

Träningsvarumärket Stronger lanserar en ny webbplattform med hjälp av den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People. Den nya webben är uppe och snurrar nu, inför den förväntade säljpeaken på Black Friday.

Publicerad

Stronger gör träningskläder för kvinnor.

Stronger, som Sportfack skrivit om tidigare i år - i printutgåvan (nr 3/20) - har haft en kraftig omsättningsökning de senaste två åren. Bolaget producerar träningskläder för kvinnor och deras plagg syntes allt mer frekvent på de svenska gymmen (innan coronaviruset slog till…). När Sportfack gjorde intervjun med vd:n Annica Rantala i våras var målet 250 miljoner kronor i omsättning 2020, nu beräknas den landa kring 300 miljoner och målet för 2021 är 500 miljoner. Hälften av försäljningen sker i Sverige och hälften på andra marknader. 

Nu satsar Stronger, som säljer direkt till konsument, ännu mer globalt och byter ut sin tidigare plattform Magento, för att istället lansera en ny Direct-to-Consumer-upplevelse på headlessplattformen Centra. I första steget lanseras den nya e-handeln med lokalanpassat språk för Tyskland, Nederländerna, Storbritannien och USA – men den långsiktiga planen är att lansera plattformen på flera marknader under 2021. Den stockholmsbaserade e-handelsbyrån Made People, som tidigare byggt både Asket och Mateus Collections digitala flaggskeppsbutiker på Centra, ligger bakom designen.
– Vi förväntar oss att slå nya försäljningsrekord på Black Friday, vilket gjort det extra viktigt för oss att lansera sajten innan den stora dagen. Det kan tyckas djärvt, men tack vare vårt nära samarbete med Centra och Made People känner vi oss trygga och kommer vara 100 procent redo när det smäller. Vi har även förstärkt vårt e-commerceteam med en ny e-handelskoordinator för att vidare accelerera den globala lanseringen, säger en av grundarna Henrik Grundén, i ett pressmeddelande.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Så ser nya Void och Colourwear ut

3 kommentarer

Ove: Straight to outlet-ladorna.

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206