1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Torsdagsklubben den 12/11 blir enbart digital på grund av de nya corona-restriktionerna. Nu en vecka kvar, så missa inte att köpa biljett till den streamade visningen, alla i expertpanelen är taggade som tusan.
Tanken var att samla branschen och diskutera en angelägen fråga, Amazons närvaro i Sverige, både på plats på O´Learys i Mall of Scandinavia och digitalt. Nu med de nya restriktionerna går det inte att samla så mycket folk, men den digitala streamingsändningen är fortfarande högaktuell.
– Vi tycker att ämnet är så relevant och har ju nu fått ihop en riktig superpanel. Vi vill därför inte släppa vår premiär av konceptet "Torsdagsklubben" på grund utav pandemin. Vi fokuserar istället på ett digitalt streamingarrangemang, där det kommer finnas möjlighet att ställa frågor live om man så vill, säger Sanna Friborg från Egmonts eventavdelning.
– Förhoppningen på lång sikt är att samla branschen för att kunna diskutera och debattera aktuella och relevanta frågor, som på ett eller annat sätt berör oss alla. Jag tror en sådan arena behövs. Nu testar vi oss fram digitalt, vilket både är läskigt och spännande på samma gång. Vi är jättetaggade, så hoppas att vi ses i sändningen, säger Nicolas Jändel, Sportfacks chefredaktör, som kommer att agera moderator under Amazonkvällen.
Här bokar du:
https://sv-se.invajo.com/event/sportfack/sportfacktorsdagsklubben
I slutet av 2020 blev det klart att nya konfektionsvarumärket Huski Wear klär upp det svenska skicrosslandslaget. Och nu står det klart att varumärket Giro ser till att samma skicrosslandslag får goggles och hjälmar.
Svenska Naturkompaniet planerar lansering i Norge och kommer under året att öppna både e-handel och butiker på den norska marknaden. VD Henrik Hoffman ser stora möjligheter med expansionen.
Sedan i september förra året har det tisslats och tasslats. Idag släpps outdoorprodukterna där TNF och Gucci gjort gemensam sak. Och en sak är säker – det är långtifrån storrutigt, svartgråttgrönt eller prispressat.
För alla prenumeranter och nyhetsbrevsläsare: Vi lottar ut 50 biljetter till tyska Ispomässans Expodel 1-5 februari till våra mest trogna läsare. Först till kvarn gäller.
Tack alla engagerade läsare som gav oss inspel för att vaska fram finalisterna i Gear of the year, 2020. Här är de tre som valts ut i varje kategori, och som tävlar om vinnartiteln. Omröstningen rullar även som en popup på sajten och antalet röster växer varje dag. Här har du hela listan - vi vill gärna ha in din röst senast den 27 januari. Hjälp oss kora 2020 års vinnare!
Snö och kyla, aningen längre dagar och ett vaccin som är på väg ut. Det kanske är nu det vänder? Svensk Handels senaste barometer visar en svag ökning av handlarnas framtidstro.
Fotbolls-EM 2021 och en miljardindustri inom sportprodukter har precis fått en lika framtidsinriktad som tung deltagare. Sportfack har bilderna på fotbollsskorna från – Tesla.
Pro Ski Intro-dagarna som skulle ha hållits i Vemdalen 25-28 januari ställs in. Arrangören Svenskt Sportforum hoppas nu istället på att genomföra Inköpsdagarna i Åre under vecka 12.
Den nya pandemilagen som nyligen klubbades igenom i riksdagen innebär en hel del nya regler för butikshandlarna. Länsstyrelserna ska hantera tillsynen och kan kräva ut nödvändig dokumentation, samt ge böter om reglerna inte följs.
Garmin är ny majoritetsägare av GEOS Worldwide och dess dotterbolag. Förvärvet får anses som mycket strategiskt då Garmins populära nödtelefon Inreach är kopplat till GEOS GPS-spårning.
2020 var ett speciellt träningsår. Friskis & Svettis, som satsade på uteträning och onlinepass, listar nio träningstrender de tror får genomslag under 2021.
Det minskade antalet kunder inom den fysiska butikshandeln under pandemin har gjort att stölderna har minskat kraftigt. Det visar Svensk Handels senaste Trygghetsbarometer.
År 2020 var ett gastkramande år som till stor del präglades av coronavirusets framfart. Effekterna för handeln slog åt alla håll, både upp och ner. Samtidigt fick vissa sporter rekordmånga utövare. Vi listar 10 trender från året som gått, varav flera kommer göra avtryck även 2021.
Varumärket YMR Track Club har ridit bra på löparboomen under coronaåret 2020. Försäljningen har fördubblats i jämförelse med 2019. Nu provar de sig fram även med fysiska återförsäljare.
Året började utmanande för norska Aclima, men slutade med en omsättningsökning på 20 procent. Nu har de använt sina nya kunskaper för att ta fram en balaklava, riktad till de alpina skidturisterna.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!