Svenska Marsblade får draghjälp av NHL-stjärna

Svenska Marsblade får draghjälp av NHL-stjärna

Marsblade, som gör avancerade inlines för hockeyproffs, har nu fått det eftertraktade genombrottet i Nordamerika. NHL-stjärnan Auston Matthews går nu in i projektet. Totalt har bolaget fått in 30 färska miljoner efter den senaste investeringsrundan.

Publicerad

Foto: CNW Group/CCM Hockey.

Svenska innovationsprojektet Marsblade tar nu nästa steg i utvecklingen. Bolaget bakom Marsblade, Flow Motion Technology (som blev vald till Årets innovation i Sportfacks Gear of the year, 2018), har letat efter tydlig NHL-koppling för att lyfta fram sin avancerade rullskridsko. Och nu har en av seriens mest omtalade stjärnspelare, Auston Matthews som öst in poäng för Toronto Maple Leafs, meddelat att han investerar i bolaget. Andra investerare i finansieringsrundan är svenska hockeykändisarna Henrik Zetterberg och Niklas Kronwall.
– Att åka Marsblade har blivit en naturlig del av hur jag håller mig i form och tränar hockey utanför isen. Jag är enormt taggad över att bli en del av bolaget! Bolagets produkter och människorna bakom passar mig som hand i handske, säger Matthews i ett pressmeddelande.
På isen åker Auston Matthews annars på CCM-skridskor, ett avtal som blev klart och annonserades ut i somras.  

Par i hjul. Hans Victor och Per Mårs står bakom Marsblade-konceptet.

Totalt har 30 nya miljoner kommit in till det svenska bolaget, pengar som främst ska användas för att klara av att producera i takt med efterfrågan för rullskridskomodellen Marsblade, som ska ge samma känsla på barmark, som att åka på is. Produkten har gått väldigt bra under den tid då NHL stod helt still under corona, när ishallarna stängde ner. Men det har också inneburit leveransproblem för bolaget.
– Efterfrågeökningen är inte temporär utan folk står fortfarande på kö för att köpa produkten. Med pengar i kassan kan vi fylla på lagret och förhoppningsvis slippa stå tomma igen när Black Friday och julhandeln står för dörren, säger bolagets vd och medgrundare Hans Victor.
– Att en av världens bästa spelare Auston Matthews investerar i bolaget känns oerhört hedrande och är minst sagt det bästa kvittot på att vi gör världsledande produkter, fyller innovatören och grundaren Per Mårs i.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Jack Wolfskin får ny vd

2 kommentarer

Nicolas: Hej Oskar! Kanske, kanske inte. JW är inget stort varumärke i Sverige, även om de är delvis stora i Europa, Men om en produktchef från ett betydligt närmare varumärke som Helly Hansen tillträder, som...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842