Stoppa pressarna: Ispomässan blir endast digital

Stoppa pressarna: Ispomässan blir endast digital

Nu står det klart att Ispomässsan i München 2021 bara blir en digital mässa. Anledningen stavas corona.

Publicerad

Det har länge känts som 50-50-läge om tyska Ispomässan skulle bli av eller inte. Många varumärken har anmält intresse för att ställa ut, om mässan skulle hållas. Nu kommer beskedet att den fysiska mässan ställs in och att man istället kör en renodlad digital mässa 1-5 februari, 2021. Beslutet är taget med tanke på den senaste tidens negativa corona-utveckling.  
Klaus Dittrich, styrelseordförande och VD för Messe München, säger i ett pressmeddelande:
– Kunderna, såväl vi som värd, har höga förväntningar på Ispo Münchens internationalitet och kvalitet. Under de nuvarande förhållandena kan vi inte uppfylla dessa förväntningar. Med Ispo Munich Online gör vi det möjligt för alla kunder runt om i världen att delta i evenemanget. Samtidigt kan vi skapa format som integrerar nya målgrupper. Jag är säker på att vi i februari kommer att uppleva ett evenemang som kommer att erbjuda digitala branschdiskussioner av högsta kvalitet. 

Nyckelämnena för mässan 2021 kommer vara: kreativitet och digitalisering, hälsa och hållbarhet. Ispo Munich kommer, som vanligt, att erbjuda många möjligheter till diskussion och interaktion. I synnerhet har vikten av sport och utomhusaktiviteter och deras koppling till hälsa ökat sedan början av coronaviruspandemin, menar Ispo.
Den här gången kommer även konsumenter att bjudas in för att träffa branschen och kunna ställa frågor direkt till företagen. Tekniken blir, som vid alla digitala sammankomster, en riktig nagelbitare. Hur intresset från svenska och skandinaviska varumärken, butiker och distributörer kommer bli och i vllken form de kommer att medverka återstår att se.      

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Woolpower trotsar textildöden: Bygger ny fabrik i Östersund

2 kommentarer

Kalle: Hyfsat ordervärde – 4,25 miljarder kronor enligt FMV...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206