1 kommentar
Lena: jag har ingen kommentar.
Under hösten har företaget The North face presenterat ett nytt Explorer Team, där bland andra den svenska fotografen Emma Svensson ingår. Målet är att bredda äventyrsbegreppet och få in en mix av olika karaktärer och personligheter.
Äventyr och upptäckter behöver inte bara vara kopplat till att stå på världens högsta berg. Det kan också vara en inre resa eller att ge av sig själv till andra. Det är i alla fall så som företaget The North Face gärna vill bredda själva äventyrsbegreppet och har nu under hösten samlat ihop ett team av moderna upptäckare. Där bland andra en svenska fotografen Emma Svensson ingår, men även profiler som låtskrivaren Jess Glynne, snowboardåkaren David Babacar Djité och den Coventry-baserade rapparen Jay1. Tanken är att de ska utgöra kärnan av ett helt community.
– Explorerteamet kommer möjliggöra för oss att komma närmre en grupp av individer med större mångfald. Deras gemensamma kraft kan förändra sättet vi arbetar på och hjälpa oss att inspirera nästa generations äventyrare i dessa utmanande tider, säger Tina Rolén, marknadsdirektör på The North face.
Team-medlemmarna kommer att få tillgång till de senaste kollektionerna före alla andra, bjudas in till att arbeta med olika kampanjer och erbjudas möjligheten att ansluta till varumärkets atlet-team, för att förverkliga nya projekt. Kampanjerna kommer att rulla i sociala medier framöver och går under beteckningen "explore with us".
The North face är en del av det amerikanska bolaget VF Corporation, där de ingår i Outdoordelen, tillsammans med varumärken som Smartwool och Icebreaker.
Läs djupintervjun med Intersports nye vd Pontus Pettersson. Om livet efter rekonstruktionen, om utmaningarna och om framtiden.
Hur sålde träningsklockor och annan bärbar elektronik från världens största spelare pandemiåret 2020 när svenskarna tränade och spelade golf för glatta livet? Sportfack tog ett Teams-möte med Garmin Nordics vd för att få svar.
För snart fyra år sedan lanserade Craft sina första löparskor någonsin. Efter det har segment löpning utvecklats rejält för varumärket. Nu lanserar Craft ett löparteam som på allvar ska sätta Craft varumärke inom långdistanslöpning globalt.
Svenska distributören Scantrade tar in de två italienska varumärkena Selle och Northwave i portföljen och kompletterar därmed sitt nuvarande cykelsortiment. Målet är att få en mer året runt-baserad portfölj.
Karriärplattformen Linkedin har kartlagt vilka jobb som vuxit mest under corona och vi har plockat ut det som kan vara relevanta för sportbranschen. Är du till exempel sociala medier-expert eller digital strateg så har du en strålande jobbframtid. Här har du hela listan.
I sommar öppnar packningsspecialisterna Thule sin första butik i Nordamerika. Butiken, som är på 1600 kvadratmeter, kommer att drivas av en partner.
Det har ryktats ett tag om att Friluftsvaror har fått ny ägare. Nu står det klart att Thevea Brands Group har köpt bolaget. Bland annat för att utveckla inhousevarumärket Fjällmark.
Andreas Holm lämnade Thule för att bli marknadschef på Polygiene. Företaget som specialiserat sig på anti-odörteknik och numera även med anti-viruslösningar, bland annat med sport- och outdoorföretag som kunder.
Burton och Svenska Skidförbundet ingår ett samarbete för säsongen 2020/2021. Målsättningen är att sätta fokus på kvinnliga snowboardåkare och att ge fler möjligheten att prova på.
Fysiska sedlar och mynt förlorar alltmer mark som betalningsmedel. Data från betalteknikbolaget Adyen visar att våra betalvanor förändrades snabbt under coroanaåret 2020.
Med möjligheten att producera 1,5 miljoner cyklar per år blir Decathlons nya cykelfabrik Europas största. Snart slår sportgiganten upp portarna.
Östersundsbaserade No More Boots, som ligger bakom SkiClickern, utökar nu sitt distributörsnät via ett avtal med tyska Montana Sport.
Stiga hade ett utmanande 2020. En ökande efterfrågan för bolagets produkter för padel och kickbikes höll ändå uppe omsättningen och 2021 hoppas vd Andreas att Zandrén att bordtennisen kommer att lyfta igen.
Merrells känga Moab har nu passerat 25 miljoner sålda exemplar världen över. Vi frågar Merrells nordiska marknadschef om vad det är som gör just den här modellen så eftertraktad av konsumenterna.
ISPO Brandnew har i årtionden lyft fram några av den globala sportbranschens mest spännande nystartade varumärken och deras produkter. Trots en pandemi var 2021 års upplaga av Brandnew inget undantag.
Sök efter varumärken och leverantörer i Sportregistret
Kom in i diskussionen
Spännande! Emma Svensson ställer just nu ut på Klätterverket Gasverket btw.