Så ser Gekås outdoorsatsning ut

Protech är en kollektion med ett femtiotal plagg för dam och herr.

Så ser Gekås outdoorsatsning ut

Det blir allt trängre inom segmentet lågprisoutdoor. Idag släpper shoppinggiganten Gekås Ullared sin första egenutvecklade outdoorkollektion. Ett femtiotal plagg under eget varumärke.

Publicerad

Sportfack har tidigare skrivit om Gekås utökade sport- och friluftslivssatsning. Idag är det premiär för shoppingdestinationens egenutvecklade kollektion inom outdoor. Kollektionen innehåller allt mellan underkläder i merino till softshelljackor, skalplagg och byxor med stretchpaneler och visst skydd mot väta. Totalt levererar Gekås under egna varumärket Protech ett femtiotal plagg för dam och herr.

Inom Protech-kollektionen ingår även hoodies och skalbyxor.

– Vi gör en satsning på funktionella outdoorkläder i god kvalitet till riktigt bra priser. Att vistas i naturen och ägna sig åt aktiviteter utomhus har blivit en livsstil för många, inte minst under coronapandemin. Vi ser att människor efterfrågar funktionskläder som är tåliga och hållbara utan att de kostar skjortan, säger Gekås vd Boris Lennerhov.

Enligt Gekås innebär Protech en kollektion med fokus på kvalitet och hållbarhet för kunden som ställer höga krav på plaggens praktiska funktioner. Detta kompletteras med Strøva som är ytterligare ett nytt varumärke som tagits fram för satsningen på outdoor. Strøva är ett pålitligt och prisvärt bassortiment för friluftskläder och accessoarer.

– Vi planerar framåt och ser hur efterfrågan kommer att se ut både under och efter coronapandemin. Kunderna från våra nordiska grannländer kommer att återvända och då är det roligt att kunna presentera ett outdoorsortiment som varit extra efterfrågat bland norrmännen, fortsätter Boris Lennerhov.

Som Sportfack tidigare berättat har Gekås från och med i höst en ny outdooravdelning på varuhusets nedre plan och erbjuder ett brett sortiment av outdoorkläder och praktiska produkter för friluftslive dessutom har varuhuset under hösten även invigt en ny sportavdelning på 2 000 kvadratmeter med kläder, redskap och tillbehör för en mängd olika sporter och träningsformer. 

*I Sportfack nummer 10 finns ett längre reportage om segmentet lågrprisoutdoor som växer allt snabbare i Sverige just nu.

Softshell- och skaljackor Ullared-style.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206