Fjällräven passeras av svenska uppkomlingar i årlig mätning

Fjällräven passeras av svenska uppkomlingar i årlig mätning

Mätinstitutet Evimetrix mäter Nöjd kund-index och i den senaste mätningen för funktionskläder passeras Fjällräven av flera svenska varumärken. Röhnisch bedöms som det allra starkaste.

Publicerad

Evimetrix mätning kombinerar två mått:  Nöjd kund-index och kännedom. Totalt mäts värdena för 15 varumärken som tillverkar funktionskläder, en kategori där Fjällräven i princip brukar prenumerera på topplaceringen. Men i år ser det lite annorlunda ut. Svenska Röhnisch anses som det starkaste varumärket i funktionskategorin.
– Fjällräven har länge varit dominanta inom funktionskläder, men i år får de se sig besegrade av flera av de övriga märkena vi mäter, säger Peter Wissing, som ansvarar för mätningen på Evimetrix.
Och marknadschef Martina Engvall på Röhnisch kommenterar till Sportfack:
– Vi är superstolta över utvecklingen och förstaplaceringen inom funktionsklädeskategorin. Det är verkligen ett kvitto på vårt hårda arbete inom kvalitet, passform, vårt omfattande hållbarhetsarbete och vår ständiga strävan efter att bibehålla ett förstklassigt kundbemötande.
Den tydligaste framgångsfaktorn verkar vara att sitta på ett varumärke som bedöms ha goda framtidsutsikter och som levererar kvalitet till ett rimligt pris. Didriksons och Under Armour (dock ej svenska) bedöms vara de två varumärken som anses ha de starkaste framtidsutsikterna och när det gäller prisnivå anses Everest och Pinewood vara bäst, enligt de tillfrågade konsumenterna. Totalt har 1 198 konsumenter uttalat sig om varumärkena just i funktionskategorin.

On
Off

0 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Lager 157 knaprar på outdoorkakan

16 kommentarer

Sportfan: @spisen, om nu S.Palm är så duktig som du antyder, är de väl inga problem att de görs en undersökning som bekräftar de du skriver, och då slipper vi alla spekulationer. De du upplever som apati, de...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842