Nu är Shimanos nya nordiska fiskecentra klart

Var är brudarna? På det svenska kontoret finns bland andra Carl Sterner, Jonathan Bjurstam, Jesper Wedin och Mats Lagerkvist.

Nu är Shimanos nya nordiska fiskecentra klart

Tidigare skötte Normark distributionen av Shimanos fiskesortiment, men nu sjösätter Shimano en egen organisation för Norden, med bas i Uppsala. Det nya kontoret står klart i dagarna.

Publicerad

Försäljningschef Carl Sterner.

Shimano har valt att köra sitt eget race i Sverige och Norden, innan dess var Normark distributör. Carl Sterner, som tidigare har ansvarat för XXL:s jakt- och vildmarkssegment fick i uppdrag att bygga upp den nya organisationen med bas i Uppsala (se tidigare På nytt jobb-artikel). Nu håller det nya fisketeamet på att installera sig i de nya lokalerna.      
– Det tog förstås tid att hitta rätt personer, men snart är alla på plats. Samtliga har ju redan en gedigen fiskebakgrund, men vi längtar efter att få bekanta oss med branschen utifrån vår nya roll. Vi ser verkligen fram emot att få lära oss mer om kundernas förutsättningar och behov och tillsammans komma fram till rätt support för dem. Det är superviktigt för oss, säger Carl Sterner.

Shimano Nordic vill kunna erbjuda ÅF-ledet ett större sortiment och tätare direktkontakter. De vill också öka marknadsföringen mot slutkonsument. I Uppsala har de även byggt upp ett nytt showroom. Även på Shimanos lokala säljkontor i Norge, Finland och Danmark utökas teamen med nya kollegor med inriktning på fiske. De nordiska fiskekunderna ska få tillgång till plattformen MyShimano, för att kunna se sortiment och lagerstatus för över 3 000 artiklar. Det ska även gå att lägga sin beställning direkt på plattformen, eller via sin lokala säljare.
- Det är en spännande tid och vi har nog premiärkänslor allihop. Vi har jobbat i flera månader med att hitta rätt personal, utbilda oss, bygga showroom, sätta organisationen och strukturen, så att vi ska kunna möta våra kunder på bästa sätt. Nu är det äntligen showtime, säger Carl Sterner, i ett pressmeddelande.

On
Off

1 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Nikes nya strategi – vänder många sportbutiker ryggen

61 kommentarer

B Obo: @Theo Glöm inte att Svensk Teko industri och annan personalintensiv low-tech industri som skor och liknande avvecklades på goda grunder. Det gick inte att tjäna pengar på det och därför var det inte...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206