Didriksons går vidare med sin butiksbombmatta

Didriksons går vidare med sin butiksbombmatta

Svenska varumärket Didriksons, som haft ett bra år hittills med ökad försäljning i egna kanaler, fortsätter att parallellt stärka även sin fysiska närvaro. Nu senast med en ny popup-butik på Kungsmässan i Kungsbacka.

Publicerad

I somras öppnade Didriksons en shop in shop-butik på Åhléns i Stockholms city. Och under våren öppnade man sommarbutiker på Smögen och i Karlshamn. Nu är det dags för nästa butikssteg: en popup-butik i Kungsmässans köpcentrum strax utanför Göteborg. Enligt Didriksons har bolaget hittat nya kunder under våren i sina egna DTC-kanaler trots (eller kanske till och med tack vare) coronan - och nu vill man stärka den relationen och låta kunderna klämma och känna på plaggen i fysiska butiker.
- Att vi gör denna satsning just nu, för att ytterligare stärka den fysiska närvaron med vårt breda och efterfrågade sortiment, är en självklarhet för Didriksons. Hösten är vår absolut viktigaste säsong och vi upplever just nu en enorm ökning och en önskan från våra digitala kunder som gärna vill känna på materialet, prova olika storlekar och flera modeller samt få rådgivning på plats i en butik innan de gör sitt val, säger Petra Sabo, Head of DTC på Didriksons.

Butiken i Kungsmässans köpcentrum kommer att vara öppen till och med den 31 januari, 2021. Köpcentret har fått utmärkelsen "Bästa citygalleria i Sverige" flera gånger, senast år 2019.

On
Off

3 kommentarer

Läs mer

  • Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Kom in i diskussionen

Detta innehåll är skapat av Sportfacks besökare

Woolpower trotsar textildöden: Bygger ny fabrik i Östersund

2 kommentarer

Kalle: Hyfsat ordervärde – 4,25 miljarder kronor enligt FMV...

Nyhetsbrev

Få Sportfacks nyhetsbrev gratis varje vecka!



Artikelkommentarer

Prenumerera på Sportfack
Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206